lørdag den 19. december 2009

UK dag 1,2

Det har været en hård og begivenhedsrig dag. Og må med det samme sige at Englændere er verdensmestre i at blæse en smule sne op til at "alle veje er lukkede og al udkørsel frarådes".
Heldigvis holdt meldingerne fra Sky News ikke vand, og der var fin sort våd asfalt hele vejen fra Harwich til Leicester over Hemel Hempstedt over Biggleswade over Dunchurch....
En lang køretur, mange km, og jeg fik hilst på mange menesker.
Længst tid gik der hos MG Motorsport, hvor jeg havde lavet aftale med Doug Smith og hans søn Tom. Der gik noget tid med at finde det, men da først jeg fandt det hyggelige hus, blev jeg rigtig godt modtaget af Tom.Blev vist rundt, og vi snakkede MGB race, og jeg så hele det omfangsrige lager af specielle racestumper. Der var MGB overalt. Toms racer, en FIAracer der var tæt på at være færdig, original MGBGTV8, Fast road Healey 3000 og mange flere biler.Bla så jeg denne fine MGB, som var tæt på at være færdig. Den var solgt til en tysker. Rigtig flot std på denne bil. Der bliver ikke gået på kompromis med ret meget...
Hovedformålet med besøget var selvfølgelig at få nogle gode råd omkring opbygningen af min nye racer, og der var ingen smalle steder med hjælpen. Jeg fik lov at fotografere alt det jeg ville, og både Tom og Doug øste ud af deres erfaringer. Stor entusiasme og glæde var koderordene:-)
Efter følgende gik turen nordpå mod leicester. Først skulle jeg dog lige ind og hente et par ting undervejs. En ny støddæmper til MGB, og så skulle jeg ud på en længere tur for at hente et par Alfa instrumenter til Herluf .
Ja TMR kommer rundt i det engelske landskab....

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Jeg tror englænderne har lært noget af de danske metrologer..... smiler Ser ud til, at turen indtil nu har været dejlig. Håber du finder en pub så ganen kan blive læsket ;)Følger med spænsel næste afsnit.