søndag den 27. december 2009

Fuld af gode ting...

Og nej , det er ikke mig der er blevet fuld af julens gode tilbud:-)En af de første ting jeg lagde mærke til da jeg så Spriten første gang i en iskold lade i Norfolk, var de brede originale stålfælge. Jeg vidste de er blevet lavet i fortiden, og beskrevet flere gange på div. hjemme sider, men jeg er aldrig selv stødt på disse fælge, og har heller ikke hørt om nogen der har disse siddende på deres bil. Jeg ahr nu studeret dem nærmere, og de ser ud til at ha mange år på bagen - men i fin stand - og jeg tror det er den ægte vare! Størrelsen er 13 x 5", og det svarer til de få oplysninger jeg kan finde på nettet. Har du mere viden om fælge som disse, så gi endelig lyd!
Jeg fik en - anonym - respons i går, men sådan en er ikke seriøs nok til jeg gider svare, så venligst skriv til mig med navn eller kontakt mig på Palle@mgcc.dk

Fælgene er muligvis til salg, men de er ikke billige:-)
Så har jeg fået en enkelt henvendelse på den originale 1275 ccm 12CE motor som efterhånden er ved at være ret sjælden. Så jeg ville lige efterprøve sælgers påstand om at motoren var kørende da den blev sat ind i laden. Og efter at strøm, benzin var til ført og platiner var renset sprang motoren sørme igang:-) Dejligt at høre, også for den heldige person der sikrer sig denne originale 1275 motor.
Men dagens hovedopgave var at få ordnet højre side på panelerne på B´eren som var let angrebne af rustormen. Panelet blev repareret med nyt metal...
Malet , og herefter blev den nederste del af bagskærmet svejset på, og det er nu - næsten - som nyt:-) Samme operation blev lavet på den forreste del, og herefter...
Var det tid til at kigge på bundene. De fine vanger som eftre sandblæsning var som nye, var blevet grundet, og i dag fik de lak indeni, så de holder nu rigeligt i min tid mht rust...
Bunden blev klargjort, og herover ses det sidste bevis på at Bonnevie MG Import har leveret de gode sager:-)
Lige før bunden bliver lagt ned...
Og her sidder den uhjælpeligt fast, og skal nu bare ha noget maling før den er klar til aktion igen....

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Der er ikke gået en krammer tabt i dig ;) Spændende at følge MG projekt her på bloggen. Forsat god arbejdslyst.