søndag den 6. december 2009

En hård arbejdsweekend....

... er ved at være slut, men i morgen går det løs igen:-) Meningen var at jeg skulle komme så langt som muligt med adskillelsen og rensning af undervogn på MGB, og så ville jeg begynde oprydning og klargøring til pubmøde for MG klubben på tirsdag.
Søndag sidst på formiddagen dukkede Jesper op og sagde at sandblæseren var klar mandag eftermiddag hvis jeg var...
Og selvfølgelig ville jeg være det. Jesper og jeg gik straks i gang med afmontering af de sidste ting, bl.a. døre og bagklap, vinduesvisker og de sidste skruer og bolte. Det går bare bedre når 2 mand skruer samtidig, så en stor tak til Jesper for hjælpen. Efter frokosten og håndbold måtte jeg til det igen, og nu skulle den sidste bund skæres og bankes ud. Ikke det mest spændende arbejde, men nu bliver der sandblæst inden i vanger og paneler, og der hvor den nye bundplade skal svejses fast. Det bliver et fantastisk godt karosseri når den engang bliver færdig..
Herover ses en del af det møg der bliver i overskud efter afskrab af gammelt olie, undervognsbehandling/lyddæmpning og udskæring af gammelt jern. Men jeg må nok indrømme at det ikke var det jeg forventede, da jeg købte denne "rustfrie" California bil til forholdsvis mange penge. Men jeg er nok ikke den første der har oplevet dette...
Nu står karrosseriet læsset på traileren, klar til afgang efter arbejde i morgen. Det bliver helt vildt spændende at se processen med sandblæsningen, metalisering og maling i morgen. Forhåbentlig bliver der et rigtigt sundt rustfrit MGB karosseri at vise frem tirsdag aften til pubmødet..
Til gengæld må mine gæster leve med at det er et arbejdende værksted de skal besøge. Støv og olie vil ikke være umuligt at støde på, så du må hellere tage dine gamle bukser på der kan tåle lidt smuds:-)

Ingen kommentarer: