søndag den 4. juli 2010

Svensk Sportsvogns Meeting

Sikke en dag:-)

Det var en hyggelig aften i går sammen med bl.a. Leed drengene. Tidligt op, og så kom Malermester Nielsen med morgenbrød. En perfekt start på dagen:-)

Vi skulle køre 1. heat kl. 11.00, jeg var selvfølgelig spændt på om mine forsøg på at finde fejlen på mine udsættere´ i slutningen af tidtagningen , havde båret frugt. Nye tændrør, alt tænding efterset, og kompresssionstest udført. Alt så ok ud ,og jeg havde gjort hvad jeg kunne...

Start postionen i dag var blevet ændret til nr 3 da Palle Birkelund i Ginettaen havde valgt at køre i den store 65 klasse, Og den anden Ginetta var udgået med gearkasse..

Det gav naurligvis gode muligheder for en go start..

Og selvom jeg blev noget overrasket ved startsignalet,som var nogt anderledes end det jeg var vant til, så gik det alligevel fantastsik ved starten. Jeg ´var på 3´er, og hurtigt var jeg forbi Minien på 2´eren og Lotus Eliten på 1´eren udbremsede jeg for enden af langsiden....

Jeg var sgu lige plusli i spidsen for heatet!!!

Det var en fed fed fornemmelse, og de næste omgange udbyggede jeg stille og roligt min føring til de efter følgende som nu var 2 Mini´er og en hurtig Lotus Elite.

Jeg kørte hele vejen bilen og mig selv til grænserne, og indimellem var jeg måske over....

Jeg bremsede rigtig sent for enden af langsiden, og det fungerede rigtig fint, bortset fra at udgangen af svinget endte en gang ude over curben......

Næste gang gik det igen fint, men omgangen efter missede jeg igen ideallinien,og jeg røg igen ud på den brrede curb, og også udover....

Det begyndte pludselig at skralle bagfra, og jeg mistede fart...

Det gik meget hurtigt, og pludselig så jeg et hjul incl. trækaksel og bremsetromle komme farende forbi....

Det lignede meget mit eget hjul, så nu var det vist tid til at komme til side...













Forbandede skrammel! Første gang jeg generelt førte et heat, og så måtte jeg udgå med defekt!!

Bagefter priser jeg mig lykkelig over at der ikke skete skade på mine medkører eller mig selv. Og på trods af at jeg har arbejdet hele dagen på bilen, så er det billigt sluppet, og ved gode venner og kammeraters hjælp så kommer jge ud at køre igen i morgen...

Og her i Sverige er det således at det er den hurtigste omgang i 1. heat der bestemmer start rækkefølgen i 2. heat. Så søndag har jeg en pos. 4, og jeg har da bestemt tænkt mig at forfølge muligheden for en podieplacering....

Det bliver sgu rigtigt spændende i morgen kl 10.15:-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sider her og sufer og finder dette link
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1578559

en anden plads

Tillykke med det Palle

Hilsen Tim