onsdag den 7. juli 2010

2. heat SSM 2010

Efter en travl men hyggelig lørdag hvor vi fik bikset bagtøjet sammen igen, og Nydt dejlig mad fra Jakobs Restaurant, så var det søndag tid til 2. heat. Jeg var naturligvis spændt idet der ikke havde været mulighed for at afprøve bilen inden det gik løs.

Herover er starten gået. Jeg er på pos 4, som er afgjort efter omgangstider fra lørdagens heat 1.Desværre nåede jeg kun 3 hele omgange, men det rakte altså til en start på pos. 4
Lynhurtigt får jeg passeret Mini på pos 3 og Elite på pos 2. På vej op mod tændstiften presser jeg på den forreste Elite, og i det skarpe venstre sving efter tændstiften er jeg lige bagved Eliten som bremser tidligt. Jeg dykker udenom og bremser ham ud, men i det jeg skal starte svinget til venstre bliver jeg påkørt bagfra af en optimistisk Mini...
Jeg ryger i slinger, men får dog holdt bilen på banen, men mister totalt farten ud af svinget, og de to
bagvedkørende Minier benytter chancen til at gå forbi. Øv også, for som det også senere viser sig på omgangstiderne, så har jeg masser af fart i bilen, og var marginalt hurtigere end den senere vindende Mini. Men det var fedt fedt race, og det samlede slutresultat blev en 2. plads, og hurtigste GT bil. Det skal dog nævnes at der kom 2 GTbiler foran, en Lotus Elite og en Ginetta, men begge blev disket fordi de fortsatte med at køre race under det røde flag, som opstod da en Volvo 544 væltede for enden af langsiden...

Du kan se videoen fra 2 heat her: Video 2. heat SSM 2010

Ingen kommentarer: