mandag den 5. juli 2010

1. heat SSM i billeder...

Start opstilling til første heat lørdag til Svensk Sportsvognsmeeting.TMR på startpos. 2 med MiniCooper 1275 og Lotus Elite i massevis rundt om...
Starten er gået, og jeg tar hurtigt afstand til Minierne, og for enden af langsiden udbremser jeg Lotus Elite med nr 95. Jeg er i spidsen for løb 1!!

Det går fint rundt på banen, og jeg får i løbet af de første 2-3 omgange lavet et fornuftigt hul ned til de næste biler....
Her ses den afstand jeg har, da jeg i svinget efter langsiden ryger for langt ud over curben, hvorved mit bagtøj får så stort et slag, at den møtrik der holder lejehub´en bliver flået af gevindet, og derved arbejder hjul, tromle og lejehub sig langsomt sidelæns ud af bagtøjet inden hjul og trækaksel flyver af bilen og lige ind imellem de bagved kørende Minier.
Her står bilen uden højre baghjul...
Og her ligger mit baghjul...
Heldigvis skete der kun materiel skade, og med gode venners hjælp fik vi bikset det ødelagte bagtøj sammen igen, så jeg var klar til søndagens 2. heat..

Stor tak til bl.a. Johan, Fritz og Per . Alle gæve sjællænderne som stod på spring for at hjælpe da det gik galt.
Historisk Motorsport i en nødde skal:-)

Billeder venligts taget af Palle Birkelund med mit kamera!
Har du billeder fra denne herlige weekend er jeg meget interesseret i en kopi af disse!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Og her troede jeg at det netop var for at undgå sådanne situationer, at en midget var udstyret med de firkantede bagskærme :-)