torsdag den 22. juli 2010

En større renovering...

Er nu gået i gang..
Efter at jeg tabte hjulet til SSM, er jeg lige så stille gået i gang med  forberdelsen af at montere en ny bagaksel. Den nyrenoverede aksel ligger klar sammen med 2 ny renoverede stræber arme med nye bøsninger monteret
Har fået afmonteret den gamle bagaksel, og jeg var noget spændt på hvordan alt se ud inden under når jeg fik afmonteret de bagerste ophæng til samme aksel. Må indrømmer at jeg blev meget positivt overrasket over tilstanden på metallet inde i fjerderophængene....
Efter rengøring og fjernelse af overfladerust, fik al metallet en gang Minerva rød Jotun lak, og hele undervognen er nu flot og klar til endnu 10 års raceri...
Og så var det tid til at inspicere den afmonterede og beskadigede bagaksel. Som det ses nedenunder var bagpladen i den side hvor bilen landede på ret beskadigedet.
Der skal en ny bagplade og nogle nye lejer, og så er den nye bagaksel klar til service. Hovedformålet er at blive 100 % klar til CHGP, og det bliver jeg....
Har her fået et par nye Penrite reklamer monteret på bilen, og i løbet af et par uger er jeg klar til race igen...

Ingen kommentarer: