lørdag den 17. juli 2010

Små forbedringer...

Har nu været den lykkelige ejer af en RWA Midget 72 i over en måned, og jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds med Milly The Midget som tidligere ejere har døbt hende...,
I forbindelse med den tur til Mille Miglia som bilen foretog før jeg købte den, var der monteret en del ekstraudstyr, som i min verden var overflødigt. Bl.a. røde tågelygter, og lampe og tændsluk hertil.Desuden var der monteret en moderne vandtemp måler, og det obligatoriske olietryksmanometer var monteret under instrumentbordet.....

Da der er monteret et lidt mere moderne blyfrit topstykke fra en sen indsprøjtningsMini, var der ikke det normale hul i topstykket til vandtemp måler, og der var lavet lidt alternativ tilslutning med en gummislange hvor en føler - der viste helt forkert - angav temp på det elektriske instrument der ses i instrument brædtet ovenover..

Nu kunne jeg så i stedet bruge mit fine Racetech dobbelt instrument, som jeg købte på Silverstone i juni.
Fik lavet det rigtige gevind i alu mellemstykket ved termostathuset, og efter et par forsøg og knækket aluminium, fik jeg tilpasset det hele, og efter afprøvning i motorrummet, fik jeg det endeligt monteret..
Og nu er der lidt mere ryddeligt i instrumentbordet, og jeg har en vandtemp måling jeg kan stole på...
I øvrigt må jeg sige at kvaliteten på Racetech instrumentet føles rigtig fin, godt kapilarrør og flot finish på instrument....

Ingen kommentarer: