mandag den 31. marts 2008

Klargøring...

Jeg er nu i gang med at samle min motor til test i april. Jeg er rendt ind i lidt problemer med hensyn til nye stempler til 1098 motoren. Har du tilfældigvis et sæt gode stempler på lager, så giv endelig lyd.
Jeg måtte sågar til at adskille endnu en motor for at finde et sæt brugbare stempler i den rigtige størrelse. Det er jo selvfølgelig ikke optimalt at montere brugte dele i en racermotor, men lige nu er det vigtigt at komme ud og rulle i bilen.
En anden ting jeg ordner mens motoren er adskilt er lidtafbalncerig og polering af plejlstænger. Jeg har hidtil kørt med he´lt uberørte std. plejlstænger, og fagkundskaben siger jo at der er noget at hente netop der. Både i holdbarhed, men også i accelerationsevne når de roterende dele bliver lettet. Jeg har nu været i gang, og må konstatere at det er et omfattende job der kræver god tid og stor tålmodighed. Jeg mangler nu en plejlstang, og herefter bliver de afbalanceret så alle stængerne har nøjagtig samme vægt. Men her er jeg for en gangs skyld noget konservativ i udførelsen. Jeg vil ikke risikere havari på den konto, så det bliver med rimelig sikkerhedsmargen i sliberiet:-)

Ingen kommentarer: