fredag den 7. marts 2008

Så må jeg køre race....

Selv om jeg endnu ikke er helt klar, hverken med materiellet eller fysikken, så er jeg nu klar rent licensmæssigt. Har i går modtaget min EU banelicens, så jeg er lovlig på Knutstorp, Nürburgring og Spa.

Lad os så håbe at jeg får prøvet netop de 3 baner i år. DM serien starter jo på Ring Knutstorp først i maj, og det er stadig målet at deltage der. OGP sidste år var sådan en stor oplevelse, så jeg satser på en gentagesle i august. Eneste problem er at terminen den 8.-10. august er lige midt imellem 2 danske DM afdelinger, nemlig CHGP og Grand Prix på Jyllands Ringen. Nu får vi se hvordan starten af sæsonen forløber, og så tar vi stilling derefter.-)

Oprydningen i garagen pågår med god virkning. I starten af denne uge forsvandt min røde MGB til en mand her i Esbjerg. Den får vi sandsynligvis at se på vejen i løbet af sommeren.

Min kørende Midget er også solgt. En bil hvor jeg har haft fat i alle skruer og bolte, og som jeg har haft mange fine oplevelser i, bl.a. en Englandstur sammen med Morten i 2006, og det var bilen som jeg vandt HillClimb 71 klassen med i 2005. Den skal nu klargøres, og derefter forsvinder den til Varde. Denne bil er en solid brugsbil, og burde kunne køre problemfrit i rigtig mange år!

Når de 2 biler er væk gir det rum i garagen, og endnu vigtigere, økonomi til ihvertfald endnu en hel race sæson:-)
Og så er der jo kun en uge til køresæsonen begynder. Så efter messen får jeg hentet "postbilen" hjem til en gang service, og så burde den være klar til sikker drift.
Og så er der jo lige min "nye" Midget! Med 5 trins gearkasse og Frontline suspension. Den glæder jeg mig meget til at få klargjort. Meningen er at min 1275 racemotor skal i denne bil, og forsynes med de rigtige dele således at jeg får en stærk, driftsikker og brugbar Midget til sjov og ballade..

Ingen kommentarer: