mandag den 31. maj 2010

Race Padborg Park....

Efter 2 gode tidtagninger skulle vi lørdag køre 1. heat. Jeg var lidt bekymret over at min gearkasse var begyndt at hyle lidt rigeligt i lejerne. Heldigvis bekymrede jeg mig uden grund viste det sig senere...
1. heat var et tørvejrsløb og jeg var godt klar at det blev en hård kamp med de biler jeg havde omkring mig. Jeg var på pos. 12 , Herluf på 10, og Mark Juelshøj på 11. Bagved holdt en Porsche 356 og Jakob í Mustang. Starten går og selvom jeg tar hensyn til jeg kører med en std trækaksel får jeg en glimrende start, og laver flere overhalinger. Det bliver også starten til en lang dyst med Herluf i Giulia, og jeg er flere gange oppe med snuden forbi. Desværre får jeg problemer med en al for høj olietemperatur, og jeg vælger at slække af og spare ca 500 o/min på motoren. Olie temp falder, men det koster med det samme 2 sekunder pr omgang og Luffe og Kim Dupont tar afstand og slutter foran. Til gengæld har jeg styr på Jakob i Mustang og Bent T i Lotus Cortina som slutter bagved. Et fedt race med pedalen i bund hvor jeg blir 3 i klassen ud af 5 og 11 generelt ud af 32 biler... Lørdag aften havde vi som sædvanligt en hyggelig aften i Jakobs Restaurant som diskede op med lækre delikatesser og god stemning. En vigtig del af vores hyggelige weekender:-)
Søndag morgen vågnede jeg til trommen på mit varme logi´s tag. Jeg var egentlig godt tilfreds, for det var klart at min chance for at lave et super resultat er større når det regner...
Regnen vekslede meget indtil løbet, men vådt var det i høj grad davi kørte ud. Jeg er stadig rimelig tryg ved det våde føre, og jeg havde nye dæk på bilen, så jeg troede på det:-)
Starter igen på pos 12, og da starten går er jeg igen flyvende. Der er meget tæt kørsel, men alle kører fornuftigt, og på de første omgange får jeg lavet 4-5 overhalinger, heriblandt Herluf og ikke mindst Jakob Vulpus i Ginetta, den sidste naturligvis den vigtigste da han er A1 kører og det gælder point. Jeg er nu oppe som nr 2 i Div A1. Har også god fight med Benny Hall og Dupont i Lotus Cortina. På de sidste omgange spidser det hele til. Har længe ude foran kunnet se Palle Birkelund I Ginetta som da fører div A1. Dupont og Benny Hall har nu overhalet, og jeg begynder at køre lidt mere sikkert, da jeg pludselig ser at den grønne Ginetta er kommet tættere på , og nu er inden for rækkevidde. Den lille Midget får igen fuld rulle, og jeg haler nu ind på Ginettaen. Der er få omgange igen, og jeg tar nogle chancer jeg ikke normalt gør, det gir pote - og heldigvis ingen skrammer - rigtig fedt race:-)
Får overhalet Ginettaen på den sidste omgang, og får et lille forspring inden vi kommer ind på langsiden hvor jeg ved han er meget hurtigere end mig. Der er voldsom trafik på vej imod de sidste sving inden mål, jeg presser motoren alt hvad den kan og bremser meget meget sent. I de aller sidste sving holder jakob heldigvi godt til højre da jeg overhaler ham med en omgang, og i samme nedbremsning overhaler jeg Benny Hall igen og tar Ole Aaen med en omgang. Og ikke mindst holder jeg lige nøjagtig Ginetta Palle bag mig. Det var et fedt fedt race hvor næsten alt lykkedes... Et af dem jeg kan leve højt rigtig længe på. En sejr i Div A1 og en 8´er generelt. Resultatet blev revideret senere da et par stykker blev disket for for lav ridehøjde...

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Flot kørsel. du havde god fart i bilen.
Ginett Palle