søndag den 9. maj 2010

1. heat Ring Djursland

Så er dagens første prøve overstået. En våd og meget glat bane gjorde forholdene utroligt svære. Ved udkørslen begynder motoren at gå rigtigt dårligt, og kan ikke gå i tomgang.Under opvarmingsomgangen går den imidlertidigt fint, så jeg aner ingen fare. Får en ok start, men på vej ud på publikumslangsiden hvor den skal have nogle omdrejninger, sprutter motoren når den kommer over 5000 o/min. ØV! 5-8 biler stryger forbi på den første omgang, før jeg får ordentligt liv i motoren igen. Det giver til gengæld nogle gode nærkampe med Frank Holm og senere Verner i Volvo 544 og Palle i Mini. I flere sving er vi så tætte at der dårligt var plads til et stykke papir imellem os. Mirakuløst gav det ingen ridser eller buler. Godt kørt drenge:-) Senere i heatet smutter Minien væk og jeg lægger afstand til Frank, får lavet flere gode overhalinger af biler der slap forbi i starten, og til sidst slækker jeg lidt af på tempoet og kører sikkert i mål som nr 12 generelt, og som vinder af Div A1. Et godt spændende race under svære betingelser.
Ukendt fotograf.
Flere udgik og en enkelt bil fik svære skader under en nedbremsning..
Heat 2 køres først på eftermiddagen...

Billeder venligst leveret af Tim Jensen

2 kommentarer:

Steen Rene sagde ...

Hej Palle
Tillykke med de fine resultater.
Jeg er igang med at støbe en sokkel og tænkte om du kunde levere sand & grus? ;-)

TMR sagde ...

Du ved jo at for at køre hurtigere og hurtigere må man indimellem prøve nogle grænser af.....

Men jeg kan vel levere en 5-10 kg sand til din sokkel:-)