mandag den 11. maj 2009

Midget - nu med problemer....

Dagen i dag skulle gå med fastspænding af bur og de sidste monteringer, bl.a spejle, men så let skulle det ikke gå!

Som det ses ovenover blev spejlene monteret, men det holdt hårdt. Da jeg kom hjem og ville igang med de sidste ting, startede jeg me besvær bilen, men den ville overhovedet ikke gå rent og ta omdrejninger som normalt. Nå det måtte jo enten være benzin eller tænding, sådan er det jo! Prøvede forskellige ting uden held. efter en gang karburator rensning, ville jeg starte igen, men nu var starteren død. Hva nu? Med hjælp fra naboens søn fik jeg skubbet motoren i gang, og den spruttede stadig, og tilmed ladede generatoren ikke mere. For satan da!!!

Nå der var íkke andet for end at skubbe bilen ind over graven, og afmontere starteren. Adskillelse, konstatere at flere ting var løse indeni, samle igen og montere. Den virkede igen..

Motoren gik stadig ad helvede til så jeg måtte igang med tændingen. Efterspænde alle kabler til tændrør, tjekke fordelerdæksel og platiner igen , tjekke tændrør; hov! var der ike et på cyl 1 der ikke havde samme farve som de tre andre. Skifte rør og vupti, motoren spillede igen. Pyha, det blev sgu lidt for spændende....Nu var bilen inde over graven igen, så den fik lige ny Penrite olie efter tilkørsel, og motor bør nu være klar til banen.

Generatoren blev også skiftet, så nu lader vi igen.

Held i uheld at alle disse ting skete nu, og ikke når jeg skulle i gang med de første omgange på banen:-)

Ingen kommentarer: