onsdag den 6. august 2008

Søndag CHGP

Lørdagens 1. heat viste at der helt klart stadig var styremæssige problemer med bilen efter uheldet. Trods den store indsats fra mange mennesker, så var bagenden meget løs og ubehagelig at køre med. Endnu en gang fik jeg hjælp, denne gang af Jesper og Søren. Det viste sig at min venstre bagfjeder var meget løs, og mine justerbare støddæmpere var kommet lidt ud af takt. Med lidt twist og konsistensfedt fik vi lavet en nødtørftig rep, og jeg var nu klar til søndagens tidtagning.Lørdag aften var vi inviteret til Kornerup til en omgang Brasiliansk stemning. Jakobs Strandbar var åben og vi havde en hyggelig aften med grill og blues.

Søndag morgen var det race tid, og det var halv vådt. Jeg var ikke helt tryg ved situationen, og det blev ikke en helt optimal tidtagning. Bagenden var blevet betydelig bedre, og jeg formåede at holde mine 2 klassekonkurrenter bag mig, og det var ok for mig.Racet om eftermiddagen blev heldigvis kørt i tørvejr, og det blev endnu en omgang dårlig race. 5-6 omgange bag safety car pga 3 smadrede biler. Midgeten satte igen ud når den skulle bestille noget, men jeg formåede med nød og næppe at holde de 2 A1 biler bag mig, da motoren de sidste 3 omgange kørte nogenlunde, og klassesejren var hjemme igen. En samlet 1. plads for weekenden var et godt resultat når man tar uheldet, dårlige køreegenskaber og motorudsættere i betragtning...

Men det var sidste gang jeg deltog aktivt i CHGP. Ikke så meget pga mit uheld, men mere pga af den ringe afvikling, og de kummerlige forhold vores DM løb blev budt. Det er fedt at være tilskuer til CHGP, men at være der som kører, det er noget skrammel, med mindre man kører ProAm. De fik al den gode service, tribunebilletter, mad og god behandling, oven i købet gratis. Vi fik to billetter til ståpladser og en bar røv at trutte i.

Jeg glæder mig til en dejlig tur til Nürburgring hvor alle bliver behandlet godt og ens:-)

Ingen kommentarer: