torsdag den 24. maj 2007

Ny bil i flåden....

Der har været stille i racing dep. et stykke tid, men det er simpelthen med vilje. Efter en måneds koncentreret arbejde med raceren trængte jeg til at få ladet batterierne op igen. Den første uge efter Knutstorp var jeg 100% flad. Brugte 2-3 aftener på at ligge foran fjerneren og slappe af, og det er ikke normalt for mig!!
I Kr. Himmelfart - 4 dage efter hjemkomst - fik jeg endelig tømt Hiacen for alt grejet.

I weekenden efter gik jeg igang med den grønne Midget som jeg har haft stående et par måneder. Efter jeg købte bilen konstaterede jeg atbagtøjet var tæret op, så det blev skiftet.

Fredag reparerede jeg et par rusthuller, og fik ordnet en masse småting der hang i bremsen fra den tidligere ejer. Først på ugen fik jeg kørt et par dage i bilen, og her blev jeg behageligt overrasket. Bilen kører godt, godt skud i motoren. Den støjer lidt fra 1. gear, men det er jo mere reglen end undtagelsen med BMC gearkasserne der ikke er synkroniseret i 1. gear.
Der er masser af olietryk på motoren, selv når den bliver varm ligge tomgangstrykket på ca 40. Min røde 1275 var helt nede på 15-20 stykker til sidst, og kørte godt alligevel:-)
Jeg tror motoren er blevet overhalet på et tidspunkt, man kan ihvertfald se at mærkepladen er ude af sine originale nitter pga planslibning. Desuden drypper den heller ikke olie. Jeg blir indimellem helt bekymret for om der overhovedet er noget på!!

Nå hvorom alting er, så har jeg haft nogle gode dage med bilen efter den blev synet - uden bem. - men nu har jeg sat den til salg.
Jeg vil sælge den for 62000 kr incl nr. plader. prisen er sat efter stand, i det bilen ikke er nogen udstillings model, men vil være en god billig klassiker for en der vil ud at køre med det samme.

Er du intereseret i at se bilen så ring eller skriv.

Ingen kommentarer: