onsdag den 2. maj 2007

Det er i nød man skal kende sine venner!

Og lidt nød var jeg vel i:-)

Jesper Kjær var oppe og se race i weekenden på Djursland, og straks da omfanget af mit uheld var klart tilbød han sin hjælp. Denne har jeg nu fået og DFDS gamle drejerværksted har nu repareret mit topstykke efter desinner i Wizards "Bibel". Oliekanalen er slagloddet, og topstykket planslebet igen, og en ny kanal er fræset i topstykket.
Det bliver spændende og se om det kan holde tæt og olien bliver inde i kanalen!?

Tirsdag aften var jeg sammen med de lokale Mini drenge til træf ved Esbjerg Nord. Vi mødes der den 1. tirsdag i hver måned, sparker dæk, snakker og kører en tur. Mød op, det er vældig hyggeligt! I går var vi 5 Minier, 1 TR8 og den gule MGB. Med var bl.a. Peter Jacobi som kører manøvreprøver i hans Mini Estate. Peter var også på Ring Djursland i weekenden, og oplevede også mine problemer og skuffelsen der. Stor var min glæde da Peter tilbød mig at "låne" hans 12G295 topstykke. Det er ikke et af dem der hænger på træerne, og Peters topstykke er oveni købet med den "rigtige" størrelse indsugningsventiler. Så vi var en tur forbi Andrup og hente topstykket. Jeg håber jeg kan gøre gengæld en anden god gang!
Vi sluttede aftenen af i mit værksted med racersnak og rep. af en Mini.Inden jeg kørte til Mini møde i går havde jeg fået skilt motoren igen. I dag har jeg så været i Frifelt hos Kardan Service . Jeg ringede til Holger og fortalte om mine problemer, og straks sagde han " Bare kom med det". 2 timer efter var jeg på vej hjem igen med "mit" nye og nu planslebne topstykke, men selvfølgelig vigtigst; min planslebne blok!
Fantastisk god service af Frifelt Kardanservice. Jeg kan kun give Holger mine bedste anbefalinger!
Jeg har stor tiltro til at den slebne blok løser mine toppakningsproblemer. Havde lavet en minitest med skydelæren hjemmei værkstedet, og den viste noget forhøjning ved den ekstra bolt i bagenden af blokken. Samtidig viste den første spån, som Holger tog, flere ujævnheder på blokken, og derfor er der en realistisk tro på at de ødelagte toppakninger nu er et overstået kapitel!!

Men en stor tak til Jesper, Peter og Holger for hurtig og effektiv støtte for at få Team Midget Racing på det rette spor igen. Det er noget jeg husker fremover!

Ingen kommentarer: