onsdag den 9. maj 2007

1 skridt frem , 2 tilbage, 2 frem - og så er vi der!

Fik efter et par rigtig lange arbejdsdage først i denne uge monteret motoren. Selvom det var kl 2300 tirsdag aften skulle jeg prøve at have gang i motoren, men efter flere forsøg og let søgen efter problemet var det slut med min energi. Onsdag efter normal jobtid, var det igen frem med multimeteret og forsøge at finde ud af hvorfor motoren ikke ville starte. Efter 10 min. arbejde dukkede sponsor Monti op. Det er endnu et af privilegierne ved at sponsere TMR; man får lov at skrue på raceren:-). Efter en del måling og justering fandt vi ud af at der kun var sporadisk liv i strømfordeleren. Jeg fik straks rigget den anden til, og fandt kabler fra en anden Midget i garagen, og straks sprang motoren i gang. Dejligt! Alt var tæt og lød rimeligt, så efter stop af motoren blev alt efterspændt, og det var nu tid til udluftning af kobling og montering af kardan.Desværre viste der sig senere på aftenen endnu et problem, under prøve køring - med baghjulene løftet - satte gearkassen sig pludselig fast. Og den sad urokkeligt fast. Satans!! Havde jeg da ikke haft problemer nok?? Jeg var meget tæt på at smide det hele ad helvedes til, men fik taget bestik af situationen og derefter ringet til John Hollænder, som straks havde et løsningsforslag. Han mente skiftegaflerne havde sat sig fast således at gearkassen nærmest var i indgreb i 2 gear! Løsningen var at afmontere sidedækslet og give skiftegaflerne et let slag. Og sørme om John ikke havde set rigtigt! Som det ses ovenover fik jeg dækslet af, og givet gaflen et slag, og så virkede min gearkasse igen. Tak til John for ekspert råd!!

I morgen torsdag skal tændingen justeres, kardanen skal efterspændes, det sidste nye dæk skal monteres ( det bliver regnvejr på Knutstorp:-) ) og generelt skal bilen klargøres og Hiacen skal pakkes.


Ja, man keder sig aldrig i Team Midget Racing!!

Ingen kommentarer: