torsdag den 30. januar 2014

Det ER vinter...

Har fået afmonteret motor og gearkasse fra den sorte Midget, ligesom skærmene er blevet brugt til andet formål...
 ..Så bilen er blevet skubbet ud I kulden, og afventer nu den videre skæbne, hvad så end den bliver.
I dag kom der en køber til hardtoppen, og nu står det nøgne karrosseri tilbage I sneen  uden for MG Shop...
Men som skrevet, er nogle af delene allerede godt brugt til andet formål, og da jeg for et par dage var nede sydpå og hente det frontpanel jeg for et års tid lånte ud, så kunne jeg endelig begynde at prøvemontere mine forskærme på 65 bilen som jeg så småt er gået I gang med at svejse sammen...
Det er lige nu et meget løst fit, og derfor anes der nogle knap så skarpe spillerum og tilpasninger..
Det skulle helst blive meget bedre de næste uger. Men vigtigst er, at jeg nu har delene til at lave et godt stykke plade arbejde og tilpasning af paneler. Jeg tror på det bliver en ganske fin Spridget...
Og I går var Kent forbi med lidt lækre nye stumper til hans Frø. Det indebærer en ny 5 trins gearkasse I enden af den fine motor der står og venter på at komme I bilen :)
 Og så er jeg ved at forberede at sæt HS2 1 1/4" Midget karburatorer, som skal på den 1098 motor jeg har lavet I juletiden. Ja, det var ihvertfald meningen, men nu har jeg ikke hørt fra køberen I 3 uger, så jeg ender måske I stedet op med at ha en renoveret 1098 motor til salg ;)
 Jeg har også været en tur hos Galvano manden... Gamle rustne bolte og beslag bliver som nye når de har været en tur I sandblæseren, og derefter et par dage hos Rasmus nede på havnen...
 Hver gang jeg skiller en motor eller en bil ad, bliver alle brugbare bolte og beslag lagt I en kasse, og når den er fyldt eller jeg har et ærinde sydpå, så besøger jeg  Frifelt Kardanservice og de blæser al rust og maling af det gamle jern, og så er de klar til noget syre.
Det er godt at kunne hente "som nye" bolte på hylden, og det sparer en del tid I forhold til at skulle bestille nye dele hos reservedelspusheren. Og efterhånden har jeg også ALT I beslag og bolte liggende på hylderne, så mangler du noget, er du velkommen...
 I dag fik jeg et par sæder ind. Jeg havde et nybetrukket sæt recliner Midget sæder stående som egentlig skulle monteres I den Spridget jeg er ved at svejse på, men køberen af hardtoppen overtalte mig til et bytte..
Og det ER også to meget fine originale Frø/tidlig Spridget sæder jeg har fået ind. Næsten nyt læder. De vil gøre sig perfekt I en nyrenoveret tidlig Spridget.
Bunden - som ALTID er et ømt punkt på disse sæder - er spritnye på begge sæder...
Virkeligt godt håndværk er udøvet på disse sæder.
Jeg kunne godt være fristet til at sælge disse hvis køber sætter pris på kvalitet :)

Ingen kommentarer: