tirsdag den 14. januar 2014

Mere gammelt jern....

Var en tur sydpå den anden dag . Lisbeth og jeg tog en fridag til hyggelige Flensborg, og det gav anledning til et besøg hos min gode ven Lars I i Padborg...
Og det vigtigste jeg fik med hjem var tidligere 2 stk ubrugelige store 12" ødelagt ophæng og magneter som var blevet renoveret til ny stand. Mine klassiske CW1215 højtalere er blevet som nye efter den 12" mellemtone/basenhed har fået nye røde ophæng...
Og så fik jeg også noget mere gammelt jern med mig hjem... Og endnu en gang har jeg nok været lidt hurtig på aftrækkeren....
Den sorte RWA Midget er repareret en del hist og her, og jeg tæller på knapper lige nu om den skal ud at køre, eller den skal hugges op i dele....
Aller første udfordring var at få motoren til at køre... Det viste sig at sværere end først antaget, men efter gennemgang af tændingssystem og skift af tændrør, måtte jeg konstatere at der stadig ikke var det mindste liv, så karburatoren fik min fulde opmærksomhed. Og det var tiltrængt! Dyserne sad urokkeligt fast, og der var ikke andet at gøre end at afmontere dem....
... og hurtigt stod det klart at de kræver fuld adskillelse for at komme til at fungere igen. Så det blev et sæt brugte fra hylden der måtte monteres på den ellers tilsyneladende fine 1275 motor.
og så kom der ellers liv. Og det er en fin motor uden mislyde. som tilstanden er på den ud og indvendigt kunne det se ud til at den er blevet renoveret. Ligesom motornummeret tyder på det samme. Så er du på udkig efter en god 1275 motor , har jeg den måske her. kan høres i gang i bilen....
Fine runde skærme og Rostyle hjul....
Og efter jeg var lidt træt af den sorte Midget og det stykke arbejde der er i den, stod jeg et par minutter og beundrede min Futura. Detaljen med det tidlige hatchback koncept kan altid bringe et smil frem på mine læber :)

Ingen kommentarer: