torsdag den 2. januar 2014

Nuller dag

I dag var årets første arbejdsdag, og det var sgu en sej en at stå op kl 6.00 når man nu de sidste 14 dage har trukket den til midt på formiddagen mange dage...
Så jeg havde egentlig ikke de store forventninger til mit energiniveau da jeg endelig fik fri kl 1500...

Men jeg fik da lige flækket et par rummeter brænde...
... og efterfølgende havde jeg et par ting jeg kunne gå og nulre et par timer med i garagen....
Bl.a. skulle jeg forsøge at male en fælge så den ligner 3 tilsvarende der sidder på en tidlig Sprite...
Vi ser i morgen om det lykkes :)
Så skulle der tages billeder af et sæt Midget sæder til en potentiel køber... godt man lige har et billard bord til dette formål...
 ...Forberedelse til den næste motor der skal bygges. Fik sandblæst lidt dele i dag og jeg var lige i humør til lidt malerarbejde....
 Og apropos sandblæser, så har jeg stadig et projekt med at få den fine kabine som Morten skaffede sidste år op at køre. Jeg mangler en kraftig kompressor, så har du noget kram til små penge, så sig til ;)
Og så har jeg da også lige et diff liggende som jeg skal forbedre lidt. jeg købte et 4.88 diff til reserve sidste år, men det trænger alvorligt til først og fremmest rengøring, men sikkert også nogle nye lejer. Det 4.88 diff jeg har i MG Sport Midgeten hyler lidt rigeligt, og jeg tror det synger på sidste vers, så jeg er glad for jeg fandt dette....
Og nu ; spørgsmål til dette sæt Minilites. Det er sat til salg, men jeg er nu kommet i tvivl om det kunne være Magnesium fælge i stedet for det jeg troede var alu....
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kender forskel udover vægten?
Når jeg sammmenligner med andre alufælge vejer disse nærmest det halve i forhold til....

1 kommentar:

Harris sagde ...

Med ild... har hørt at magnesium skulle brænde meget bedre end alu...