lørdag den 4. januar 2014

Sæsonen lever - Go Lørdag....

Det har været en rigtig fin lørdag. Havde egentlig ikke de store planer for dagen, men det gode vejr ansporede til flere ting. Under min sene morgenkaffe lavede jeg en plan med brænde , flytning af Sprite, og så har jeg længe haft en plan om en "kranbjælke" hen over mit arbejdsbord , over  rensebaren og ind i mit dækcenter/topstykke/sandblæsningsafdeling....
Og det blev en fin dag. Kom ud at køre i 2 af de klassikere som jeg synes allerbedst om. Det gode vejr var virkelig en ansporing, og jeg fik en rigtig fin køretur i...
 AH Sprite som jeg har arbejdet på her i efteråret. Nyrenoveret 1098 motor...
 ...en dejlig lille bil, nøjagtig samme karosseri og motor som jeg har i min baneracer, selvfølgelig er denne i stort set std trim som det også ses på billederne..
 ..og nu også med 4 ens originale fælge... Der sad tidligere een lidt for tidlig fælge på det ene hjul, men det har jeg nu skiftet til original spec...
 Og så gik jeg ellers i gang med min nye kranbjælke som jeg har planlagt at sætte op i en del år efterhånden. Pga min dårlige ryg har jeg brug for nogle hjælpemidler til mine fritidssysler, og hidtil har jeg klaret mig med den motorkran jeg har lånt af Jesper i nu en del år efterhånden...
Det har også været ok, men lidt besværligt at skulle rulle den store uhåndterlige kran rundt i det forholdsvis snævre værksted. Men uden den, så ingen arbejde!! Har nu erkendt at jeg IKKE kan løfte noget som helst mere, og jeg gør det ikke....
 Så planen er en lille bjælke sat op i vatter hen  over mit arbejdsbord.
Jeg prøvede alene i dag og det var ikke nogen go ide. En 6 meter lang "bjælke" vejer altså mere end jeg lige kunne håndtere alene, så i morgen håber jeg på noget hjælp af en ven eller en nabo....
Og der efter tog jeg fat i blokeringen omkring min Futura garage...
Havde besøg af Michael fra Århus i går, og han ville ind og kigge til Futte...
Og selvfølgelig ville bilen ikke starte. Jeg har ellers monteret Lumenition Magnetronic på bilen, men hvad hjælper det når batteriet er klappet sammen??
Ja det fandt jeg først ud af her til aften.... efter at brændet der havde lagt i vejen for udkørsel i 3-4 måneder var blevet ryddet af vejen  - og en lynlader på batteriet...
 så havde jeg en skøn tur rundt i byen på de hurtige indfaldsveje - og i rundkørslerne fik de nye smarte sedan´er noget baghjul....
 Og så måtte jeg jo forøge at finde en lokation til nogle aften billeder...
Det var ikke nemt, men den nærliggende lokale kirke havde noget godt lys udenfor og det endte faktisk med at blive en helt fornuftig baggrund for Futte....
Nu har jeg fundet plads på sofaen, og sidder og hygger mig ved tanken om den gode garagedag der venter i morgen :)

Ingen kommentarer: