tirsdag den 21. januar 2014

Skal den leve eller dø....?

 Har stået lidt stille den sidste uges tid, men mit sidste nye indkøb drænede mig sgu lidt for energi, da jeg først blev klar over hvad jeg havde købt. Havde håbet på det var et forholdsvist "quick fix" for at få bilen ud at køre, men jeg kan simpelthen ikke leve med reparationer der er lavet på karosseriet, så nu tar jeg konsekvensen og skiller bilen af og sælger delene fra den så vidt jeg kan for at minimere tabet. Når karosseriet en gang er strippet for dele, så vurderer jeg om det kan svare sig at renovere det. Bagenden er forholdsvis go, midtersektionen ikke så go og forenden er lidt la-la. Men værst er det meget meget ringe pladearbejde en eller anden englænder har lavet. så håbet er ikke stort, men nu ser vi.
Og så besluttede jeg at jeg må I gang med noget mere motor :)
Arbejdet gled derudaf I efteråret mens jeg lavede motorer, og det kan jeg mærke at jeg har lyst til mere af. Jeg har stadig en 2-3 projekter stående på hylderne, og jeg har I dag forsøgt at skabe et overblik.
 Har et par rigtig gode 1098 krumtapper, og en af dem skal bruges I en ekstra racermotor, og den anden ryger I en gademotor som nok kommer I min Futura I stedet for den fine 1293 motor der sidder I den nu og nok gør at Futuraen er lidt for dyr til at den kan sælges til en der ønsker en billig og velkørende veteranbil....
Og så har jeg et par 1275 motorer der skal renoveres og samles. Det er altid en go vare at ha på hylden, enten til en af mine egne Midgets eller til en der mangler en perfekt renoveret 1275 motor...
Og I dag havde jeg så også indvielse af min Nye kranbjælke. Denne 1275 Midget blok var den første der fik æren af at belaste bjælken med mere end løbekatten. Det gik  glat, og den kommer til at hive mange motorer op og ned....

For jeg SKAL I gang........

Ingen kommentarer: