tirsdag den 24. august 2010

Pudsning - maling og polering...

Der er gang i hjemme projekterne for tiden. Er i gang med den store renovering af min ydermur på det gamle murermesterhus...
Det gir så lidt mindre tid til overs til bilerne, men jeg har dog været i gang med indretning af min nye kassevogn som kom på plader i sidste uge ( dyre plader skal siges...!!)
Værkstedsbordet og mine reservedelsskuffer og skabe er nu på plads, og de kommende dag skal spillet monteres og jeg skal prøve at bakse Midgeten derop for første gang...
En anden ting jeg skulle fixe var en polering af den trætte  og matte røde lak som var på førerhuset. Jeg lånte en rigtig polermaskine på mit arbejde, og jeg skal da lige love for at det rigtige grej til sådan en opgave gør en enorm forskel...
Da jeg så havde poleret kassebilen faldt mine tanker straks på min B V8, som er blevet mere og mere mat i min ejer tid. Den var rigtig fin i lakken da jeg fik den, men forkerte plejeprodukter brugt på forkerte tidspunkter havde ikke gjort noget godt for lakkens tilstand...
En rigtig træt og mat blåhvid motorhjelm....
Lakken ser nu igen ud som ny - næsten !!!!
Og den ene side er også fin igen - løb tør for tid, så der er lige et lille job til en tørvejrsdag....
Der kan stadig arbejdes mere med poleringen, men nu er jeg igang og ved at selv en dårlig og mat lak kan slibes op hvis man har lidt tålmodighed og det rigtige værktøj....

Ingen kommentarer: