mandag den 9. august 2010

CHGP Heat 1

Efter en 1. tidtagning hvor jeg kørte en fornuftig - men bestemt ikke prangende - tid på 1.08, så skulle jeg i  lørdagens 1. heat starte som nr 27  ud af 40 biler.

Ikke noget jeg normalt synes er ok, men i dette tilfælde var jeg egentlig tilfreds med stadig at have en hel bil, og trods alt være 2´er i klassen efter Holsteins lynhurtige Ginetta og foran Ole i Midget.

Bilerne lige foran mig  ved starten var Luffe i Giulia og Mark Juelshøj i Mini. Jeg er meget spændt på starten for vi holder meget tæt, og det er et meget skarpt sving efter langsiden, hvor trafikken går helt i stå, og hvor der i dagens første starter i de andre klasser er sket flere uheld med store skader til følge....

Heldigvis viser  65 klassen hvordan sådan en start skal køres. Det ER meget tæt, og farten er nærmest gå tempo i det første sving, men alle kommer helt rundt og farten øges hurtigt efter de første omgange hvor deltagerne kører pænt og fornuftigt og passer på hinanden....

Jeg har hele tiden holdt fast i det vigtigste var at få bilen hel med hjem, og dernæst at score så mange points som muligt. Den hurtige og relativt farlige bybane er altså ikke min kop te, men tørvejret gør dog at jeg føler jeg har rimeligt kontrol over det. Lige da vi kommer ind er jeg lidt skuffet over min placering generelt i feltet, men det afløses hurtigt af tilfredshed senere da den ene smadrede racerbil efter den anden kommer ind fra de andre klasser. Jeg kørte sikkert og fornuftigt, var i mål på en 2. plads i klassen med god afstand til Ole på 3. pladsen....

Jeg vil lige nævne at klassekammerat Jacob Holstein i Ginetta kørte et fantastisk flot løb, og blev generelt 4 ud af ca 40 startende. Flot kørt:-)

BILLEDER FRA CHGP AF TMR MODTAGES GERNE PÅ: pkr@kabelmail.dk

Ingen kommentarer: