søndag den 10. januar 2010

V8 lyd - hardtop og bur....

Der har været lidt stille vedr MGB racerprojektet her efter nytår. Håbet var, at al svejse og tilpasningsarbejdet ville være færdig i min lange juleferie. Svejseøjne satte en stopper for det, og så forsvandt gejsten lidt. Og der var også lige en Sprite, der skulle parteres i dele... I dag kom jeg videre med monteringen af buret. Efter at de forreste bøjler var kommet på, synes jeg godt nok at de sad lidt rigeligt højt, og da det var lang tid siden jeg havde kigget til V8´eren, besluttede jeg mig for at køre på landet, starte maskinen op og tage hardtoppen med hjem. Alt så fint ud i vinterhiet. Koldt, men tørt, ingen mug på lædersæderne, og der var stadig strøm på batteriet:-) 2 drej på nøglen og maskineriet sprang igang. Dejlig opmuntring her i vinterkulden at høre den lækre motorlyd, og så kan jeg heldigvis konstatere at der kun er 2 måneder til den igen skal hjem i varmen og køreturene begynder...Hjemme igen fik jeg hjælp af min nabo - og broder - til at lægge hardtoppen på toppen af projektet. Forruden blev sat midlertidigt i, og jeg kunne hurtigt fastgøre hardtoppen, og konstatere at det hele sidder fornuftigt, og buret går ikke imod nogle steder det ikke skal...
Nu skal der mærkes op til huller og forstærkningsplader laves. Underligt nok er de forstærkningsplader der fulgte med buret ikke store nok til at opfylde App J reglerne, så jeg må selv i gang med klipper og bukker...

Det skal nok blive fint, og der er stadig håb for maling af karrosseriet denne vinter.....

Ingen kommentarer: