onsdag den 27. januar 2010

sandblæsning og slibning...

Var i dag hos Frifelt Kardanservice for at få mine dele til B´eren sandblæst. Har altid fået en rigtig fin service hos Holger, så det var ret træls at jeg ødelagde hans dag...Mine kasser med dele havde åbenbart fået noget vand, som var frosset til is her i kulden. Da dette kommer ind i sandblæseren med kugler stopper maskineriet til og Holger og hans folk må bruge tid på at tømme og rense slyngrenseren. En stor undskyldning til Holger for min ubetænksomhed.Jeg fik renset mine fælge, men resten er kommet hjem i varmen, og skal nu stå nogle dage og tørre inden jeg forsøger igen:-(
Men ellers er målet at de gamle rustne dele får en forvandling magen til låsebeslaget til hjelmen som ses ovenfor. Og billedet viser også det faktum at mange BMCdele var genbrug fra bil til bil. Den "nye" lås stammer fra en Midget og den gamle fra den tidlige 63 Alu hjelm til B´eren.Men generelt er også hjelm og døre i fantastisk stand. De skal nu slibes ned, evt sandblæses i hjørner og kanter.

Dørene skal monteres inden maling, og der er lige et lille stykke plade der skal skiftes...

Ingen kommentarer: