mandag den 29. juni 2009

MG Sport - Mors.

Søndag stod i "racets" tegn. Det var tid til det første "rigtige" MG Sport arrangement.Der var lagt op til en rigtig hyggelig dag, hvor der var mulighed for at brænde noget gummi af. ca 23 deltagere havde meldt sig, og det var yderst tilfredsstillende.Da jeg havde jobbet som teknisk kontrollant, mødte vi forholdsvis tidligt op, og det resulterede hurtigt i et official job til Pia. Hun ses herover i det lækre iøjnefaldende outfit:-)
Hun klarede jobbet i tidskontrollen til topkarakter...Jeg var på forhånd lidt mere i tvivl om V8´s egnethed til sådan et arrangement, men jeg så det som en god mulighed for at prøve bilens grænser af. MG løbet dagen før havde dog også haft en manøvre prøve på samme anlæg, og den viste helt klart at der var lidt mere komfort end jeg er vant til i en bil, der skal kastes rundt på asfalten, og et par ting viste sig som kunne blive et problem, og det endte selvfølgelig også med at blive det...Vi startede dagen med teknisk kontrol, og selvom vi havde gjort en del ud af, at alle skulle have seler og ildslukker i bilen, mødte der alligevel en bil op uden disse ting, og han fik derfor startforbud. Ærgerligt for Healyen, men der er kun få sikkerhedsregler, og disse skal altså overholdes! Et par stykker fik også anmærkning om ildslukkeren, og skal have disse ting i orden inden næste arrangement i MG Sport.Efter førermødet, var det tid til første prøve. 200 meter accelerationsprøve, og her var V8 på hjemmebane. Problemet var nedbremsningen, hvor motoren fortsatte fremefter og gik imod krængningstabilisatoren og forårsagede en frygtelig larm. Dette påvirkede helt klart min lyst til nedbremsning, og jeg måtte bremse før jeg kom over målstregen...

2. prøve var en slalom prøve, og på trods af en stor blød bil, fik jeg 3. bedste tid af alle og hurtigste tid i den heftige klasse over 3000 ccm. Den præstation var dagen bedste for mig, for den sidste prøve; rundbanen, var ikke nogen succes. Farten kom betydeligt op, og det betød også at nedbremsningerne blev betydeligt hårdere, og jeg følte direkte ubehag ved bilen og den larm det gav når motoren fortsatte fremad ved de ret hårde nedbremsninger. Da vi helst også skulle hjem til Esbjerg kørte jeg kun rundbanen en gang med en elendig tid til følge. Det vigtigste var, at jeg lærte min MGB V8 bedre at kende, og motor, gearkasse og bremser fejler intet. Der er skud nok i raketten, og den er at betragte som den perfekte landevejs MG for mit vedkommende. Masser af effekt og en fed fed lyd:-)

Men næste gang vi skal køre MG Sport, så bliver det i min gade Midget. Den føler jeg mig mange gange bedre tilpas i når det skal gå stærkt, den kan holde til det, og den vil helt klart være mere konkurrencedygtig i det samlede resultat....

Ingen kommentarer: