lørdag den 29. april 2006

Perfekt testdag på Padborg Park.






Min Discus var i løbet af fredag aften og natten blevet så moderat at jeg valgte at tage bilen med til Padborg Park. Så kunne jeg jo altid køre en tur hvis jeg følte for det!
Og godt jeg gjorde det! Det blev en god dag. Fik prøvet at køre bane i regnvejr, en oplevelse af de mere spændende skal siges. Og bilen blev testet ordentlig igennem. Fik taget nogle brugbare tidsmålinger i de første runder. De var i den høje ende, forståeligt nok da banen var våd og dækkene jeg kørte på var de ældste og mest slidte jeg har. I de næste gennemkørsler tørrede banen op, og tiderne begyndte at gå ned ad. Nåede på anden tur ned på 1.22.8, og det var jeg umiddelbart meget godt tilfreds med da jeg huskede at jeg havde set Spitfire tider på omkring 1.25. På næste tur fik jeg en del omgange i bilen da køen til at komme ud og køre stille og roligt var blevet mindre. Det betød mere varme i dækkene, senere bremsepunkter og generelt bedre greb. Først kom en god tid på 1.21.78 og den sidste omgang i den runde gav en fantom tid på 1.21.22! Jeg var rigtig godt tilfreds, da mit mål inden dagens test var en tid omkring 1.23.
Med sommervarme og bedre dæk tror jeg på muligheden for at komme længere ned endnu.
Men det bliver under alle omstændigheder spændende at komme på PP den 17. og 18. juni til årets 2. løb. Det bør være en fordel at køre på en bane man har kørt på flere gange.

Også rart i dag at se flere nye banebiler, heriblandt Kaj Bírkelunds MGB. Kaj tog licens i april, og det var 2. gang at bilen var på bane. Det gik rigtig fint, og når Kaj får kørt nogle km kommer det til at gå rigtigt stærkt. Måske også så stærkt at jeg får store problemer med at følge med. Men heldigvis kører Kaj jo i div. A3, så han kommer til at konkurrere med Elan´er og andet sjovt, så han får nok at se til.

Ellers var dagen præget af mange forskellige biler; Corvette, Alfa, Neckar!, Citroén,Lotus, Mini og som sagt en del MG´er.
Desværre var der også flere uheld. Bl.a. blev en bande jordet af en Cortina,
og en af de fine Citroen 11 væltede om på siden, men heldigvis var der ingen person skade. De eneste der led skade var vel stoltheden. Jeg måtte selv snurre rundt et par gange, men for at kende bilens grænser, blir man også indimellem nødt til at overskride dem, og det er alt andet lige smartere at gøre det til træning end i et løb!

Havde også set frem til en lille venskabelig dyst med Claus Ebberfeld i Spitfire, men for det første kom han for sent, og da han kom ud at køre kogte motoren. Godt for Claus det sker nu så han kan få bilen lavet til første løb, men desværre skidt for mig da jeg godt kunne tænke mig at vide hvor jeg står tidsmææsigt i forhold til Claus. Men jeg er nu optimist. Claus skal både ha ny køler, ny gearkasse ,lavet bur og skiftet sin fronthjelm, så han får nok at se til:-)

Alt i alt en god dag. Midgeten kørte perfekt, vejret var blandet, ryggen i bedring, og der er nu kortere tid til årets første løb på Ring Djursland.
Og det skal da ikke glemmes at jeg kørte dagen hurtigtse tid i vores klasse som talte biler som Mini Cooper, Fiat Abarth , 2 Triumph (som begge gik i stykker!!), MGB Starlet jowett Jupiter oma.

Ingen kommentarer: