torsdag den 13. april 2006

Nye Trækaksler og Laptimer.

Jeg har nu modtaget mine nye forstærkede trækaksler, originale ST BTA 940. De ser lækre kraftige ud, og planen er at de skal monteres i påsken. I pakken som kom fra Bonnevie MG Import, var der også Penrite Limslip til mit bagtøj og frisk bremsevædske. Igen en god og hurtig service fra Lars Bonnevie.


Som det tydeligt ses af billederne er trækakslen blevet overflade behandlet, og det er det specielle ved denne forstærkede type. Men det var den de brugte i "gamle dage" hos BMC, og så kan den vel også bruges af Midget Racing i dag?

Og har også investeret i lidt udstyr som skal gøre mine træninger mere effektive. Det har såmænd været sjovt og lærerigt at køre på banerne, men der har manglet lidt tidtagning så man kan se om de forandringer man foretager på bil og dæk giver udslag i den ene eller anden retning. Derfor har jeg købt en Laptimer fra RollCentre Racing i England.

En simpel og relativ billig timer med egen ”Beacon” som trigger den enhed der sidder i bilen, og som giver mig en omgående omgangstid, således at jeg ved om den linie jeg har kørt er den rigtige eller ej.
Og med en download funktion til min PC, således at jeg kan få registreret mine tider til fremtidig brug. Bliver spændende at få prøvet timeren af.


Så resten af påsken kommer til at gå med montering af trækaksler og færdig gørelse af mit bur, og så er jeg også ved at være klar til sæsonen 2006.

Ingen kommentarer: