tirsdag den 11. april 2006

Midget Racing på rullefelt

Så oprandt den store dag. Og her er det ikke min 40 års fødsesldag igår, jeg tænker på, men den 11. april kl 10 havde jeg booket tid til en rullefeltsession hos Kurt Mejer (KM) i Horsens. Første gang siden sidste år i oktober skulle bilen ud og belastes, og alt det hårde arbejde i vinters skulle nu endelig belønnes.

Ikke fordi jeg har lavet meget ved motoren, den har sådan set kun fået nødvendig service, ny Penrite olie og filter til motor og gearkasse fra http://www.bonnevie.dk, men generator, starter og køler har været adskilt og fået service, og jeg har monteret ny FIA afbryder, og det er jo altid spændende om det man har fået sat sammen fungerer. Og det gjorde det:-)

Fik så idag glæde af både min nye trailer og mit nyerhevervede BE kørekørt. Og jeg synes selv at mit vogntog ser helt godt ud når Hiacen med MiniMidget på siden triller afsted med raceren på slæb.

Som det ses på billedet kom jeg hel til Horsens, og vi kunne begynde rulletesten.

Lidt opvarmning, og de første målinger blev lavet. Synes selv det så meget fornuftigt ud, og bilen havde jo også kørt fint til CCM i 2005.

KM lavede så et par forsøg med dyserne på Weberen, desværre i den forkerte retning, men efter flere forsøg begyndte det at gå den rigtige vej. Kurven havde et underligt knæk ved omkring 3500 omdr. , og det passede meget godt med den tøven jeg har oplevet ved lige præcis de omdr. Efter div skift af dyser sad den lige i skabet, og resultatet var ca det samme som den måling jeg havde fået med bilen da jeg købte den, altså 93 hk. Efter et par justeringer af strømfordeler endte rulletesten med resultatet som ses her. omkring 90 hk på hjulene og ca 97, 6 på motoren.

Nu er en rulletest jo en relativ ting, men jeg er rigtig godt tilfreds med udfaldet af dagen, og jeg ved jo at Claus Ebberfeld i Triumph Spitfire er blevet målt til ca. 100 hk på samme rullefelt, så der er jo lidt at sammenligne med her. Så må jeg håbe at chaufførens og bilens evner er nok til at matche Claus og Spitten når vi kommer ud på banerne i løbene der kommer.

Jeg ser frem til spændende matcher med Claus og de andre i division A2.

Alt i alt en god dag i Horsens.Nu ser jeg frem til nogle gode påaskedage hvor jeg skal færdiggøre mit bur og montere mine nye trækaksler, som er på vej fra Bonnevie MG Import.

Og har idag også fået at vide at mine nye dæk, sponseret af http://www.MontiMatic.dk er kommet hos Jano Motorsport. Så der er noget at se til, og frem til, inden træningen i Skærbæk den 23. april.

Ingen kommentarer: