søndag den 5. februar 2012

Liv i den "nye" Sport motor...

 Weekenden har stået I "Ny Motor" s tegn. I går fik jeg monteret koblingen, som er anderledes end den normale 1275 kobling...
 5 trins gearkassen sidder stadig i bilen, så det var vigtigt at få koblingspladen centreret, og idet jeg ikke har nogen attrap aksel liggende, måtte jeg bruge min reservegearkasse...
Efter lidt makken frem og tilbage fik jeg tingene linet op, og motoren var nu klar til montering..
 Inden jeg begyndte med det job skulle jeg ha besluttet hvilken manifold jeg ville bruge til min motor. Har haft lidt problemer med "groundclearence" på den manifold der sad på bilen fø. Den ses her til højre...
Efter studering af Wizards bibel og målen frem og tilbage blev det min ubrugte LCB der endelig skulle bruges. Jeg tror den bliver rigtig effektiv sammen med min motor, og det udstødningssystem jeg laver når det hele er monteret i bilen...
 Monteringen af motoren gik rimelig fornuftigt. Med de rette understøtninger af gearkassen, så kunne det fint lade sig gøre at forene motor og gearkasse i motorrummet...
Og efter en dags samling og tilpasning af nye dele fik jeg her til aften liv i maskineriet...
Motoren lyder sund og har et rigtigt fint olietryk. Lyden minder meget om lyden fra 1098 motoren, men det skyldes sandsynligvis at begge motorer kører med samme type knast....

Nu er det småting der mangler før bilen er klar til årets  første MG Sport arrangement på Fyn...

Og der kan jeg forhåbentlig deltage i en konkurrencedygtig bil:-)))

Ingen kommentarer: