mandag den 13. december 2010

Så der gang i workshoppen...

 Har haft et gearkasse projekt stående adskilt på arbejdsbænken i et godt stykke tid nu, uden at jeg har kunnet tage mig sammen til at få det færdiggjort...
Problemet var, at det blokerede for alt andet jeg gerne ville have op på det arbejdsbord....
 Nu skulle det være, og søndagen blev brugt på at skifte syncromesh ringe, lejer mv.  Kunne godt mærke det var et stykke tid siden jeg lavede de to sidste gearkasser, og jeg skulle tænke mig godt om under samlingen. Alle de små kugler, stifter og fjedre kom dog på plads første gang, men det var der så andre ting, der ikke gjorde...
 Det er go skik at ha alle delene liggende pænt på plads på et ryddet arbejdsbord, så ved man om alt er kommet på plads indeni. Da jeg var næsten færdig manglede der 2 nålelejer, og indmaden er nu ude igen....:-)
 Har også haft gang i mit nyindkøb. 1 stk AH Sprite i forholdsvis fin stand....
 Der var dog lige en lille opgave i det motoren gik ganske dårligt. Først skiftede jeg en forkert monteret dyse, det hjalp ikke. Så lavde jeg komp. test og den afslørede at der var gennemgang mellem cyl 2 & 3, og det forstår man godt når man ser toppakningen efter afmontering....
Heldigvis er foringer og stempler i meget fin form, så jeg håber at jeg nu kan få den originale 1275 + 20 motor til at spinde som en mis....

Ingen kommentarer: