torsdag den 2. december 2010

Hele vejen rundt.....

... Og endnu en gang har vi været rundt om London. Denne gang i en herlig omvej som førte os (i forhold til sidste indlæg:-) ) til Godalming, og herefter Abingdon...
Hvor vi overnattede meget tæt på MG Car Clubs hovedkvarter. Faktisk kørte vi forbi på vej over til vores B&B i Abingdon, og der var under 1 km til Cemetary Road, og det er helt klart et sted jeg gerne vil anbefale hvis man vil bo tæt på MGCC hovedkvarteret.
Vi frekventerede den lokale pub om aftenen, og havde en rigtig hyggelig aften med lokal rok musak og søde mennesker. (som altid !)
Og herefter kørte vi op imod området omkring Bath hvor jeg havde booket en overnatning i et område jeg har været med både Morten og Ole A. tilbage for mange år siden. Ole & jeg var der der en af de første gange jeg var på Silverstone hvor vi skulle op at kigge på et 64 Midget Karrosseri som jeg havde set til salg. Vi besøgte dengang Kim Dear og han leverede karrosseriet i Harwich. Nogle år senere besøgte Morten og jeg også Kim. Det var på vores Uk ferie i den gamle Hill Climb Midget. Der købte vi en 1098 motor som blev transporteret hjem i Midgeten. Nedover syd england, igennem alle bakkerne. Morten og jeg havde en super ferie...Siden dengang har jeg holdt kontakten med Kim, og mødt ham adskillige gange på Silverstone, hvor han har sprintet, racet , og de sidste år repræsenteret hans firma Magic Midget .
Vi havde en super aften på Somerset Arms , som jeg virkelig gerne vil anbefale til andre der rejser i den retning. Super lækker mad, og dejlig betjening, og vi følte os rigtigt godt tilpas i den ny dekorerede klassiske engelske pub
Og det blev kun endnu mere hyggeligt da Kim kom og besøgte os efter jeg havde kontaktet ham på mail. Vi delte et par pints og en masse gode historier, Kim har mange race kontakter i Uk, og de problemer jeg havde var han parat til at løse..
Efter en go nats søvn besøgte jeg Magic Midget , og fik et par gode råd, så nu håber jeg at det rækker til at holde den øgede konkurrénce næste år fra dørene:-)
Kim overvejer selv at bygge en FIA Midget, og derfor var det halvsvært at lokke hans ekstra 10 CC motor ud af ham,  men det lykkedes, og den motor skal forhåbentlig hjælpe endnu en 65 på banen på et tidspunkt...
 Her efter gik det ned mod Dorset hvor jeg havde købt 2 døre til raceren.....
 Det viste sig heldígvis at sælgeren Mike havde  andre ting i garagen, så udover vi fik the & Kaffe, så hev han også dækkenet af hans MGB replika FIA MGB. Det var en dejlig overraskelse, og endnu en gang et bevis på at englændere tar godt imod besøg fra fremmede:-)
På vej mod det rigtig sydøstlige England tog sneen til, og det begyndte at blive en smule spooky..
Jeg er normalt ikke bekymret for en smule sne, og således heller ikke sne i UK...


Ingen kommentarer: