onsdag den 29. december 2010

Fejl fundet og vi er kørende...

 Startede dagen med fejlfinding på Spriten. Monterede nye tændrør, og lavede samtidig endnu en kompressionstest som var ok. Motoren kørte stadig ok i tomgáng men ville ikke tage gas uden at sprutte og knalde.  Så var der kun tændspolen tilbage. Og den havde jeg med vilje set bort fra i det den så helt ny ud.... Men det skal man altså ikke lade sig narre af. Da 105´eren var monteret, spillede motoren bare fint. Det lyder rigtigt godt, ingen rasle eller slitage lyde. Og den så jo også rigtig fin ud inden i da jeg skiftede toppakningen. Så det lyder rigtigt da sælgeren forsikrede mig at bil, motor og gearkasse kun har kørt omkring 5000 km efter den store renovering for  ca. 10 år siden..
Og efter det, så var det tid den første rigtige prøvetur i min Sprite. Også her blev jeg positivt overrasket. Gearkassen var utroligt velkørende, og havde ingen mislyde....
Nu hænger bilen på liften, og udstødningssystemet er skiftet med et jeg havde liggende. Nu lyder den sóm en Spridget igen, og ikke en gammel fiskekutter.
Jeg er i gang med bremserne, og rengøring af bund og undervogn, og det hele ser rigtigt fornuftigt ud, og bør være klar til et syn engang først i det nye år....

Ingen kommentarer: