søndag den 11. april 2010

En begivenhedsrig weekend....

Vigtigst er at klargøringen af raceren er i gang. I dag har jeg haft gang i skift af diff og renovering af bagbremser..
Mit 4.55 diff som blev brugt i sidste løb i 2009 er ikke passende på Sturup, så spærret skulle over i et andet hus..Det skal også nævnes, at jeg pt har forskellige diff udvekslinger til salg. Har du behov for en speciel udveksling, er det ikke umuligt at jeg har et godt diff liggende på hylderne...Og der bliver flyttet godt rundt på automobilerne lige nu. Et af de næste projekter, er at få skåret Midgeten i baggrunden op. Med mindre du vil købe et brugbart 1098 karrosseri for 1000 kr. Her efter skal Morten og jeg montere den nye port i den nye lock up i annexet...
I går fik jeg alle biler hjem i garagen. Pia og jeg var ude på landet for at hente Midgeten hjem, og hermed har jeg frit valg imellem mine kørende biler...
Og når jeg ikke kører i dem har jeg fuld gang i løberiet. Det kører faktisk fint, og i går fik jeg en masse gode løbegaver og her flasher jeg nye løbesko, vest og tights... Det føles fedt at løbe lige nu, og den vægttuning flere har punket mig for i de sidste år, er nu en realitet. Mon ikke de manglende kg ka gi et par tiendedele:-)
Og lørdag fik jeg pillet racersædet ud af Gilbert. Det var udløbet, og jeg ville prøve om de sæder jeg for flere år siden købte af Per Thomsen fra Ålborg, ikke lige kunne passe ind. Det er fine sorte lædersæder med hvid piping, og jeg synes de passer perfekt til Gilbert.. Nu skal de lige tilpasses, og så er der selvfølgelig lige noget interiør der skal farves også.....
Lørdag var virkelig en dag med aktivitet. Fødselsdagsgæster, gratulanter på tlf , og en hel masse MG folk der åbenbart benyttede den skønne dag til at få bilen ud. Og det gav nogle spørgsmål. Og dem svarer jeg gerne på når der er tid.
Michael Amorsen var en af dem der ringede, og han var på vej hjem fra England med endnu en V8 MGB. Igen en sen crome B´er i god stand. Denne gang med en original MGBGTV8 motor og gearkasse. Det blir spændende at høre hvordan det spænder af. Motoren lød ihvertfald rigtig dejlig blød, og gik rigtigt godt. Og Michael havde haft en god tur sammen med hans makker Kent som havde købt en Austin Seven på samme tur....

Ingen kommentarer: