mandag den 23. juni 2008

Race report lørdag Ring Djursland 2008

Lad mig først konstatere at det var en rigtig hyggelig weekend:-)
Lejren sammen med Frank og Jacob er ved at være oppe på et godt niveau (underlaget kan vi ikke gøre noget ved), vi hygger os og vi får både mad og drikke!Billeder fra lørdagens 2. tidtagning. Venligts fra Birkelund MG Team.

Dukkede som sædvanligt op fredag aften, og fik overstået licens- og teknisk kontrol.
Da vejrudsigten så lidt gusten ud, fik vi stillet alle vores telte op, og markisen kom ud.
Og godt for det for allerede lørdag morgen kom de første dråber, og det betød at den 1. tidtagning blev lidt af hvert. Banen var let våd da vi kom ud, og man skulle lige finde grænserne.

Jeg var godt klar over der kunne komme alvorligt vand hvad tid det skulle være, så fra 2.-3. omgang fik den gas. Vi var dog stadig langt fra optimale betingelser, og min bedste tid blev 1.13.172, over 7 sekunder fra min bedste tid. Der var naturligt nok bl.a. 3 minier foran, men til gengæld et par Lotus Cortinaer bagved. På ca 5.-6. omgang begyndte det at regne, og alt håb om en god tid blev spoleret, og til sidst i tidtagningen regnede det så kraftigt at jeg måtte køre ind pga vand på indersiden af forruden!! Det rakte til en startplacering som nr 9 ud af 30. Bilen kørte som den skulle, temperaturen var fin og kun gearkassen larmede unormalt.
2. tidtagning var til gengæld på tør bane, og jeg kunne mærke med det samme da jeg kom ud, at her var chancen for at slå min personlige bedste tid på banen. Jeg følte mig godt tilpas i bilen, og jeg kørte linierne på banen så godt jeg kunne. Havde undervejs en rigtig god dyst med Kaj i MGB. Han var et stykke foran, men jeg indhentede ham langsomt, og til sidst fik jeg overhalet ham, og vi kørt flere omgange rigtig tæt. Jeg følte ikke at det hæmmede mine tider, tværtimod. Stor var min glæde da også da jeg kom ind. Jeg havde snuppet over et ½ sekund af min hidtidige bedste tid, og kunne nu køre banen rundt i 1.05.4. Desværre skallede 8 tusindedele langsommere end Kaj, men jeg var meget tilfreds. Igen er jeg sikker på at det skyldes at jeg kører banen bedre end tidligere, og måske bremser lidt senere end tidligere. I hvert fald var det fedt at sidde i bilen:-) Der var sikkert gode betingelser netop der, for flere af mine konkurrenter lavede også gode tider, så præstationen resulterede i en startplacering som 11 i 2. heat. Målet var en top 10 placering generelt, og det var inden for rækkevidde, især hvis vi kunne få noget vand om søndagen...

Ingen kommentarer: