søndag den 1. juni 2008

En perfekt weekend....

Ja det er jo store ord, men efter et par problemfyldte tidtagninger lørdag, med bl.a. påkørsler, for meget luft i dækkene og en chauffør der var lidt ved siden af sig selv, så blev det meget bedre søndag på Padborg Park. 1. heat skulle jeg starte på pos. 11, lige bag Herluf i AR Giulia, men foran de to fine Porsche 356. Jeg fik en fin start, kom forbi Luffe men blev fanget i heftig trafik i indersporet, og Herluf kom igen forbi. Efter et par omgange med tæt race indledte jeg en lang kamp med Palle Christensen i Mini og Frank Holm i Giulia. Vi havde gode tætte dueller og det gjorde det ikke mindre spændende at der var masser af gult flag, og vi blev flere gange fanget bagved langsommere biler, og dermed samling. Palle pressede materiellet en kende for meget og måtte udgå. Jeg holdt Frank bag mig i 1. heat, og kørte en meget fin 6. plads ud af 32 generelt hjem. Men vigtigst; heatsejr i Div A1 med 5 biler til start. 20 point på kontoen:-)2. heat var jeg rykket længere ned på startgridden. en 14. plads blev det til. Nu var de 2 Porscher foran, og det samme var Frank og Verner i Volvo 544. De havde begge haft en fin tidskørsel, mens jeg hængte lidt i bremsen...Starten gik og jeg fik en kanonstart. Tog mindst en 4-5 biler på den første halve omgang, bl.a. Frank og de 2 356´er, Verner i Volvo og Palle i Mini. Herluf kom jeg også kort forbi, men han var godt kørende denne weekend, og kom tilbage igen og tog hurtigt afstand. Herefter blev det lidt statisk, men jeg var hele tiden under pres bagfra, i det Christian Stampe i den nye Ginnetta - også fra div A1 - tog 5- 10 meter ind på mig på hver omgang, ca 1 sekund var han konstant hurtigere. Så den fik fuld rulle hele heatet, og jeg havde det hele tiden under kontrol. Han var så langt bagved at han ikke ville have hentet mig inden målflaget. Han ødelagde det dog helt for sig selv ved at snurre rundt i 90 graders svinget lige efter langsiden, og parkere bilen på et rigtigt ubehagelig sted. Herefter slækkede jeg af på gassen for skåne motoren, og kunne nu køre weekendens 2. klassesejr hjem til Team Midget Racing. Samlet klassesejr, 8 generelt og ikke mindst 2 x 20 gode point på kontoen:-)
En fin weekend, med høj sol, god hygge og fedt race....

Ingen kommentarer: