onsdag den 18. juni 2008

Men postbilen blev god igen:-)

For at genoprette mit gode (?) rygte, gik jeg dagen efter straks i gang med at få postbilen op på det gode stabile niveau den ellers altid har kørt på. Jeg var klar over at det sandsynligvis var tændingssystemet den var gal med, og startede selvfølgelig med nemme ting, skift af tændrør, tændspole, tjek af platiner og rensning af karburator. Ingen gevinst, men så var det gjort.Fejlen måtte derfor ligge inde i strømfordeleren, og denne blev afmonteret. Alle ledninger blev tjekket, IAB, og kondensatoren så helt ny ud, og var også blevet skiftet da jeg købte bilen. Den blev skiftet alligevel da jeg var klar over at det højst sandsynligt var der det døde punkt var. Symptomerne var at bilen med nød kunne starte, men spruttede helt vildt og døde hurtigt igen. Efter montering af strøm fordeler startede motoren med det samme, og kørte ligeså godt som jeg huskede det tidligere. Dejligt.

Så måtte jeg jo naturligvis vise Else, at bilen godt kunne køre ordentligt:-) Og jeg havde jo endnu et projekt jeg skulle ha færdiggjort, nemlig maling af de to buler som Tage havde rettet op for mig. Så turen gik til Varde, hvor jeg hos Kjems fik fat i den rigtige Bronce Yellow spraymaling. Så nu ser postbilen også pæn ud igen, i ens farver og uden store buler. Klar til MG klubbens 35-års jubilæum i Silkeborg....

Fra i dag står den så på klargøring af raceren. Der skal skiftes olie, tjekkes bremser, eftergåes tændingssystem, efterspændes, og så har jeg en enkelt bule der skal udbedres. Forhåbentlig dukker der ikke mere op, for så bliver tiden rimelig knap........

Ingen kommentarer: