lørdag den 12. april 2008

Padborg Park.....

Ja, jeg var der i dag, og det var en blandet fornøjelse.
Det var koldt og stadig vådt da jeg ankom kl 7.20 i morges. Men når man bliver hjerteligt modtaget, hjælper det lidt på humøret. Tyskerne er bare bedre til at få en til at føle sig velkommen. Jeg oplevede det samme på Nürburgring sidste år.Efter det obligatoriske førermøde skulle vi køre første træning umiddelbart efter. Det var vådt rigtig vådt, men det gjorde nu ikke mig det store da jeg bare skulle ud og trille rundt og ha noget varme i motoren. Det havde jeg nu noget svært ved, temperaturen kom dårligt over 40 grader, men jeg fik kørt 8-10 omgange med max 5000 o/min, og motoren gik upåklageligt. Den føltes god, især når den fik noget at leve af. Efter 1. træning fik jeg efterspændt topstykket, og var igen klar til en omgang træning. Vi har under tidligere deltagelse i dette MG Sport arrangement fået masser af køretid, men denne gang havde den tyske klub også deltagelse af et sprint løb, og de havde biler med som larmede noget mere end støjmålingen på PP kunne li. Der gik støj i programmet; kun 6 biler ad gangen på banen, så den midterste træning var aflyst for de gamle biler. Lidt skuffende... 3. og sidste træning skulle så vise om motoren kunne stå distancen. Det blev kun til ca 10 min på banen, men nu var banen tørret op, og efter en par opvarmningsomgange fik den fuld rulle...
Og jeg må sige med det samme at motoren gør det godt! Jeg tror jeg har haft et generelt problem med det gamle topstykke, for nu kunne jeg dårligt få varme i motoren. I de 3-4 omgange hvor den fik fuld pedal var temperatur måleren max oppe på en 50-60 grader, så jeg må konstatere at min køler virker fint, og alt mit vand var i køleren da jeg kom ind.. HURRA!!
Og da jeg under en af de få gode omgange klokkede 1.19.3 , så kunne jeg også konstatere at tiderne ligger meget tæt op ad det bedste sidste år. Og der burde være mere at hente når rusten på chaufføren er væk, og varme i dækkene og motoren er normal. Alt i alt en god kort test, og så gjorde det mindre at den sluttede brat da min karburator satte sig fast i åben position. Det er heldigvis et af de nemme jobs; et nyt speederkabel til ca 50 kr, så er jeg klar igen.
Men jeg måtte desværre også konstatere at min gearkasse ikke lyder helt sund. Den virker ok, men hyler i 1. og 3 . gear, og jeg håber at jeg kan få mine nye gearhjul bygget i min reservegearkasse snarest...Men fedt at se 3 kørere fra MGCCdk på asfalten; Niels i TVR, Jørn i MGB racer og undertegnede. Derudover var Ulrike & Kai Fleck fra tyskland i MGBGTV8 og Mini, og den røde MGB der ses herover. Og så var der flere fra klubben ude og kigge på, bl.a. havde Lars og Jesper taget turen fra Esbjerg. Så alt i alt en rigtig hyggelig og go dag med et postivt udkomme:-)

Ingen kommentarer: