søndag den 13. april 2008

En hyggelig dag....

....Var det nu i dag.
I morges fik jeg B´eren ud, og i eftermiddags kom Morten på besøg, og vi hyggede os gevaldigt med lidt skruen og indvielse af det nye udekøkken - altså grillen!
Der kom nye dæk på MG Boxeren, bremsevædsken blev skiftet så nu skulle den gerne stoppe med at fade når Midgeten står inden i:-)
Og dermed kunne klare en tur til Knutstorp..
For umiddelbart er Midgeten klar til afgang:-) Har i dag haft karburatoren adskilt, jeg opdagede at den ikke gik tilbage i tomgangsposition når de udvendige fjedre var afmonteret. Det viste sig at den indvendige returfjeder var knækket. Den blev skiftet, og det samme gjorde de tændrør jeg som prøve havde monteret før prøvekørslen på PP. De var åbenbart en tand for kolde, og jeg går nu en tand varmere igen. Motoren går noget bedre nu, og med også et nyt speederkabel burde der være sikker benzin tilførsel på det rigtige tidspunkt:-)

Og så kigger jeg jo også med på mine "småbils kollegaer" blogs. Bl.a. har Claus Hagstrøm skrevet et hyggeligt indlæg om Frijsenborg Hill Climb hvor han deltog som tilskuer. De fleste har helt sikkert haft en fin dag der, jeg har selv haft mange gode oplevelser med Hill Climbs da jeg kørte næsten 2 fulde sæsoner i 2004 og 2005, og jeg har også deltaget som tilskuer et par gange i 2007.
Men når Claus skriver: "Jeg kan kun anbefale, at prøve en forårsdag af som tilskuer til et hill climb. Det er den næst bedste måde, at bruge en lørdag på. Den bedste er, og bliver, selv at skyde sin klassiske bil af op af bakken" , så må jeg konstatere at han endnu ikke har prøvet at bruge en lørdag på selv at køre banerace, for det er da klart den bedste måde at bruge sin lørdag!
Jeg håber vi ses på banen i år Claus:-)

Ingen kommentarer: