søndag den 3. februar 2008

Det at konvertere en RHD Midget til LHD..

Ja det burde jo være en rimelig smal sag, hvis ellers man har de rigtige dele, altså instrumentbord og en tandstang.
Englænderne var jo smarte nok til at lave deres karroserier færdige til både venstre og højre styring, forstået på den måde at alle de tidlige Midgets og MGB´er havde huller og beslag i begge sider, således at man "bare" flytter sagerne over i den modsatte side, og vupti, så kører vi igen.
Bl.a. ser vi her en alternativ speederpedal lavet af et hængsel far lokale tømmer handel. Det originale nye organ til højre!
Problemet er bare at i løbet af 40 år kan man nå at lave megen fusk på en simpel gammel bil, og det må den stakkels konvertit så bøvle med. Ligelédes kan det være lidt af en opgave at løsgøre stjerneskruer og bolte der har været ude for engelsk og dansk vinter igennem de samme 40 år.
Og her ses lidt af de forskellige ting der dukker op under instrumentbordet. De gule ledninger og de røde muffer er ikke originalt! Ej heller de overklipne ledninger med spænding på! Og uisolerede samlinger!

Men nu er lhd tandstang monteret.

Og herefter skal instrumentbordet males med den specielle wrinkle lak, og så kører det igen!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Palle..

super hjemmeside du har her :-)

jeg har en mk III midget RHD og kunne tænke mig at konvertere til LHD.

derfor ville jeg høre om du har et par staldstips.. samt har overskud til et par spørgsmål..

MVH
Rasmus
Rasmus@christjansen.com