tirsdag den 25. december 2007

Endnu en motor.

Så blev det jul!I dagene op til, fik jeg færdiggjort Uffes 1275: Det blir en go std. motor der sandsynligvis kan køre problemfrit i mange år fremover.
Herefter fik jeg hevet 1098 motoren fra raceren op på arbejdsbordet. Gearkassen som sad på, og som i øvrigt gjorde det godt i sidste halvdel af 2007, blev afmonteret og sat til side. Meningen er at den får ny olie, og kommer i igen. Planen er også at BMC service i Ålborg fixer en splinterny gearkase til mig sidst på vinteren inden sæsonen. Der kommer spritnye gearhjul i, og så holder den forhåbentlig et par sæsoner.
Meningen er at jeg skal finde årsagen til mine toppakningsproblemer. Straks jeg fik topstykket af, kunne jeg ihvertfald se at min fine massive Cu pakning var blevet ødelagt selvsamme steder som de andre pakninger gik. Hmm - hmm?!Desværre viste der sig også andre ting der skal fixes. bl.a. var det ene stempel defekt mellem første og anden ring, så der skal nyt til. Og motoren har taget vand ind, og eftersom den har stået et par måneder nu, er der kommet lidt begyndende rust i foringerne. Men heldigvis er den kun boret +20, og dermed er der et par størrelser endnu før den kommer over mål. Men alt dette skal undersøges nærmere de næste dage, før jeg beslutter hvad der skal ske.

Ingen kommentarer: