torsdag den 20. december 2007

Renovering af 1275

Har jo et par projekter inde i værkstedet lige for tiden. Jeg kan desværre ikke lave så meget som jeg plejer pga ryggen, men når først sagerne er oppe på arbejdsbordet går det fint. Lige nu er jeg i gang med 2 stk 1275 motorer som jeg renoverer for medlemmer af MG klubben. Det er noget af det arbejde jeg finder sjovt og spændende, og noget jeg gerne vil lave noget mere af fremover.Uffes motor er nu blevet adskilt og rengjort (rengøringen er faktisk det der går mest tid med!), og alt er inspiceret og tjekket. Det viste sig at motoren var i rigtig fin stand, og sælgeren har sikkert haft ret når han har sagt at den ikke har kørt ret mange km. Nu er der blevet honet, nye ringe monteret på stemplerne, nye knastfølgere monteret og der kommer en ny oliepumpe i motoren.
I går var jeg i gang med topstykket, og der er blevet fræset sæder og ventilerne er slebet, så i morgen står den på samling igen.Efter slibning af sæder og ventiler blev tæthed efterprøvet. Og herefter kan motoren færdigsamles og komme i Uffes 1098 Midget sammen med et lhd instrumentbord.

Ingen kommentarer: