torsdag den 13. december 2007

Gang i værkstedet

Der har været liv i værkstedet de sidste par dage. Tirsdag aften havde jeg inviteret MG klubben til pubmøde. Omkring 25 medlemmer havde fundet vej til min gamle garage. Efter en go omgang dækspark og snak fik vi kaffe og mors hjemmebagte boller og Brownies, og så måtte de tilstedeværende lægge øje og øre til en omgang race!
Jeg havde samlet højdepunkterne fra sæsonen 2007 på en ½ times video, og ved hjælp af en lånt projektor fra JH dyk kunne vi nyde billederne på storskærm.
Ellers fik vi snakket noget motor, knaster og race generelt, og jeg havde ihvertfald en hyggelig aften.
Onsdag aften kom Morten over fra Fanø og tog motoren ud af raceren. Han har efterhånden været med til det et par gange, men det var første gang han skulle gøre det hele selv. Det gik fint, og motor og gearkasse står nu på gulvet, og klar til at blive angerbet, så jeg kan finde problemet med de brændte toppakninger, og få lavet en holdbar motor til 2008 sæsonen:-)
Jeg tror det kræver et nyt, knap så agressivt topstykke. Så jeg satser på at juleferien kan gøre meget ved denne sag.

Udover racermotoren har jeg også et par motorer inde til overhaling. Jeg har haft en original 1275 stående på gulvet et stykke tid. Den er nu adskilt, og selv om den ser rigtig træt ud på billederne, så er den i fantastisk fin stand inden i. Det bliver et godt projekt at gå og hygge sig med her op til jul...

Ingen kommentarer: