tirsdag den 3. april 2007

Den sidste klargøring....

Så er det ved at være tid til den sidste klargøring inden vi skal ud og teste den "nye" motor alvorligt af på Padborg Park på lørdag. Bl.a. så skulle jeg ha fremstillet et nyt beslag til min krængningsstabilisator i stedet for det som knækkede i det sidste løb på Jyllands Ringen i oktober. Det var nok grunden til at jeg i 2. heat ikke kunne holde samme tempo som i lørdagens 1. heat:-) . Det er nu lavet og bliver monteret snarest.
Har nu også fået min SCCR gearkasse tilbage fra Hollænders BMC service i Ålborg. Lejer og syncromeshringe er skiftet, og den bliver nu sat på hylden som reserve for den nyoverhalede der sidder i bilen. Gid det må vare længe inden jeg får brug for reserven:-)
Et andet lille projekt jeg skulle ha fixet, var indersiden af min venstre dør. Indtil mit lille uheld med en ombøjet dør, var den højre dør også beklædt med sort plast. Det fik jeg fjernet og malet, og det samme skulle nu gøres med den venstre.
Efter afrensning af lim og skum blev døren slebet.
Og efter en gang maling lignede den en ny dør igen. Og endnu mere vigtigt; 300 gram var nu fjernet fra bilen. Jeg ved godt at de fleste griner af 300 gram, men hvis man fjerner 300 gram til strækkeligt mange gange, ender det med at nogle tiendedele sekunder, og det kunne være netop dem jeg manglede for at komme forbi en Mini:-)
Og i og med jeg stadig mangler ca 40 kg i at nå min homologerede vægt, så er der et godt stykke endnu! Og endnu ved jeg ikke hvordan mine effekt og momentkurver ser ud. Men det er jeg meget klogere om efter den 18. april hvor jeg har booket tid hos Kurt Mejer i Horsens.

Ingen kommentarer: