onsdag den 25. april 2007

De sidste småting - og et problem løst...

Havde et par småting der skulle fixes efter jeg kom hjem fra Kurt Mejer. I dag har jeg fået fastgjort mine tragte til weberen, og efterspændt alle møtrikker og bolte i motorrummet.
En af mine større bekymringer efter samlingen af motoren var et lidt for lavt olietryk når olien blev driftsvarm. Har tidligere prøvet et par ting, men i dag valgte jeg at afmontere omløbsventilen og tjekke den. Godt jeg gjorde det, for på trods at det var en ny kegle der var monteret havde den sat sig inde i kanalen. Dette bevirkede at den altid var lidt åben, og dermed ikke kunne holde tryk ved lave omdrejninger.
Heldigvis havde Claudia en ny liggende til hendes motor, og den låner jeg indtil Bonnevie får sendt en ny afsted. Ved samme lejlighed får jeg leveret div. nye dele til tændingssystemet.

Resultatet af den nye - løse - omløbsventil, blev at mit olietryk nu ligger på det samme fine tryk som den gjorde sidste år, selv når den er rigtig varm. Og jeg har ro i sindet:-)Jeg har også monteret et nyt lettere batteri. Jeg havde nogle problemer med at tørne motoren med dette, og var bange før at det trods alt var for lille. Det viste sig at det var et kabel på starteren der var knækket, og kun hang i et par tråde. Det er nu udbedret, og motoren tørner fint rundt. Så vi er nu tæt på at være klar til det spænden de løb på Ring Djursland på søndag.

Ingen kommentarer: