tirsdag den 26. september 2006

Spændende race på Knutstorp 2

Efter en kort frokostpause med bl.a. pølser på grill og fællesmøde vedr. den sidste løbsweekend på Jyllands Ringen den 14. & 15. oktober var vi klar til race.
Efter den meget korte 1. tidtagning var jeg langt nede i startrækken, men så var der jo udsigt til mere sjov på de første omgange. Altså gode muligheder for overhalinger:-) Holder på startgridden lige bag Arne Jakobsen i Jaguar XK. Lyset tænder, omdrejningerne øges, lyset slukker. Jeg holder på med ca 5500 omdrejninger og ligger fra land. Kommer hurtigt op til Jaguaren, vurderer at pladsen er bedst på ydersiden, og går forbi. Foran er den hvide MGB med Edgar Dahlin ombord. Der er ikke meget plads, men inden vi kommer til enden af langsiden er jeg også forbi B´eren. Foran mig, på den anden side af gridden var Jakob Nielsen i Alfa Giulia og Benny Hall i Cortina placeret. Disse 2 går jeg også forbi, og i alt vinder jeg 4-5 placeringer i starten. Endnu en fantastisk start af Midgeten! Nede i første sving ryger Lillelund i Elan ud i gruset og foreløbigt er jeg foran ham. Ligger nu efter John Sørensen i Cortina og Milland i MGB. I løbet af et par omgange har jeg indhentet MGB´en og for enden af langsiden udbremser jeg den røde MG og lægger afstand til ham. Senere overhaler Elan´en mig på langsiden ligesom HKH fra sin startposition bag i feltet går forbi.
Alt i alt vinder jeg 7 positioner og taber 1. Resultatet efter en startplads som nr. 16 er en 10 plads generelt, og en 2. plads i A2. fantastisk race og skidesjovt:-)

Ingen kommentarer: