fredag den 29. september 2006

Knutstorp 3

Efter det succesrige 1. heat var der lige tid til at komme ud af den varme køredragt, og få sig lidt væske inden der var klargøring til dagens sidste heat. Motoren bruger ingen olie mellem de normale olieskift, men det bliver altid tjekket for en sikkerheds skyld, ligesom bremsevæske og vand kontrolleres. Ind imellem bruger den en ½ liter vand, og det var også tilfældet denne gang. Men i denne weekend ligger afgangs kølevandstemperaturen konstant omkring de 80 c , og det er fint. Her går motoren bedst. Det er tydeligt at mærke at ryger temperaturen op over 90 c , så taber motoren effekt.
Det sidste jeg gør er påfyldning af 6 liter benzin. Benzinen er 98 oktan, selvfølgelig tilsat lidt additiv til beskyttelse af sæder og hævning af oktan tal. Jeg kører på Morris Bly tilsætning og Abcon oktanbooster, begge dele har jeg fået igennem Bonnevie MG Import. Motoren har kørt upåklageligt hele sæsonen, og jeg har ikke en eneste gang mærket til slid af sæder når jeg har tjekket ventilspillerum, så indtil videre har blytilsætningen gjort sit job godt.
Benzinslangen til første filter blir også ved denne lejlighed renset, og der sidder allerede en lille smule skummateriale derinde.
Vi begynder at gøre klar til udkørsel. Jeg kan mærke på mig selv at jeg efterhånden er mere rolig og fokuseret når jeg er klar til at køre ud. De første gange var jeg mere febrilsk og spændt, og havde jeg nu husket det hele??
Nu ved jeg at jeg har gjort mit bedste og er forberedt, og jeg ved hvad der skal ske ude på startstregen. Og denne gang er jeg rykket 7 pladser frem, og det betyder også at jeg skal være oppe på mærkerne ved starten, for nu er jeg fremme i det selskab hvor det går stærkt.
Jeg holder på 8, og lige foran mig er John Sørensen i Cortina på nr 6, og foran til højre på 7 holder Lillelund i Elan. Bagved til højre holder Milland i MGB på nr 9 og og på nr 10 bagved mig endnu en Cortina. Lyset tænder.. Omdrejningerne hæves.. lyset slukkes og koblingen slippes.
Endnu en kanon start. Jeg skyder frem forbi John S. og er meget tæt oppe bag i Lillelunds Elan, men denne gang holder han på. Det bliver indledningen til en lang kamp med den blå Ford Cortina.Igennem 5-6 omgange ligger vi meget tæt, indimellem er hans forende helt oppe i mit bagagerum. Imens ligger Lillelund 20 meter foran og holder denne afstand. I alle højresvingene øger jeg ganske let afstanden, men når det går ligeud er den blå Ford der igen. Det er virkelig spændende race for mig, og lidt af en triumf da jeg senere tar en lille smule afstand, og til sidst kører over målstregen ca 40 meter foran ham. Lillelund har jeg også tidligere overhalet da motoren begyndte at ryge lige vel rigeligt.
Alt i alt et fedt race på en virkelig sjov bane. Det var alle pengene værd:-)

Ingen kommentarer: