tirsdag den 29. august 2006

Silkeborg Hill Climb


Sidste søndag var der Hill Climb i Gjern. Et nyt arrangement placeret i Gjern Bakker, med udgangspunkt og ryttergård ved Jydsk Automobilmuseum hvor MGCC DK hvert år afholder Autojumble St. Bededag.
Havde egentlig bestemt for lang tid siden at jeg ville deltage med 66 Midgeten, men efter en lang weekend i forbindelse med DM afdelingerne i Sturup, var energi niveauet meget lavt, og bilen var ikke klar til race. Bl.a. var der stadig mit fine 3.5 diff. i bagtøjet, og racersæde og seler manglede også.
Så derfor valgte jeg i stedet tilskuerens rolle, og brugte lejligheden til en dejlig tur i åben bil. Vejret på vej derop var dejligt, og den skønne tur fra Hjøllund og ind til Silkeborg giver god mulighed for lidt sportslig kørsel; masser af bakker og skarpe sving. Og ikke mindst en skøn natur.

Blandt deltagerne var to af mine kommende konkurrenter i A2, den "kendte" Claus Ebberfeld i Spitfire, og hans mærke kollega Claus Hägstrøm i triumph Herald. Disse har begge haft store problemer med deres motorer, og det skulle blive spændende at se disse køre, og om de havde fået fart i bilerne.
Generelt kan siges om dagen, at det var et hyggeligt arrangement, der var styr på sagerne, speaker, tiderne kom hurtigt op, og ruten virkede fin.

Også godt at se at MG var stærkt repræsenteret, bl.a. Uffe og Søren V8 i MGB (V8), og fra Sjælland var der en MGB og sørme, en Midget. Dejligt at se en anden Midget til konkurrence kørsel. Håber denne dukker op til fremti´dige arr. så jeg har noget mere at måle mig med. Fra MGCCDK var også Jørn Rasmussen og Anders Grønning i Mini. Anders stærkt modificeret Mini er lidt af en raket. Han havde sammenlagt 6. hurtigst tid af alle deltagere, Godt gået!



En dejlig afslappende dag i godt selskab, sjove biler og godt race.
Og der var også en enkelt sjov og fin campingvogn!

Og jeg blev så inspireret, så jeg nu har meldt mig til Fyn Hill Climb som køres den kommende weekend ved Fåborg. Mere info kan findes her Historisk Motorsport Danmark

Ingen kommentarer: