lørdag den 5. august 2006

Copenhagen Historic Grand prix



Første dag ved CHGP er nu veloverstået.
Ingen buler og en fin placering som nr 9 ud af 23 tilmeldte i GT klassen for 65 biler.
i D1 hvor mine konkurrenter var Lotus Elan, Porsche, AH Sprite og Matra Djet, blev jeg 5, og kun en dum fejl fra min side skilte mig fra en fin 4 plads.
Ved mållinien fik vi det ternede flag, men det var desværre til den vindende Marcos som kørte lige bagved. Efter mållinien slækkede jeg af, men Porschen som over mållinien var bagved, havde opfanget situationen og overhalede, og sluttede derved lige foran mig, selvom jeg havde kørt fra ham igennem heatet. Lidt at lære af en gang mere. Men det vigtigste var at bilen kørte godt og den kom hel igennem uden buler. Det var der mange der ikke gjorde. En Lotus Cortina blev total ødelagt, en alfa GTA smed et stempel ud igennem siden, en Lotus Elan røg rundt og blev skadet. En lotus Mk XI blev voldsomt skadet lige efter starten på 1. heat.
Så alt i alt var det en god dag med spændende og godt race. Flere medlemmer af MGCC DK havde fundet vej til København og fik en god dag i fælledparken.

Ingen kommentarer: